Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-12, 13:29   #25
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
Kära järnvägsvänner!

Jag har precis varit inne på Aurans forum och tagit del av synpunkterna på Kuju-spektaklet där. Jag kan inte återge det långa inlägget själv just nu, men den som är intresserad uppmanas verkligen att söka upp tråden
"Prototype Talk / Kuju Rail sim release..../ inlägg # 215" av Mr Jingles. Det befäste mina allra värsta synpunkter och jag kommer nu omedelbart att avinstallera hela skiten utan att ens ha startat upp det, bryta CD-skivan i två hälfter så att jag åtminstone får mig ett par isskrapor till bilen och fodralet kan ju alltid få ackompanjera mitt trista gamla gamla MSTS som används som kaffekoppsunderlägg på skrivbordet sedan många år.

Själv skall jag ägna mig åt helt andra saker i helgen.

Ha det bra alla,
Håkan
Börjar med att säga att alla är självklart fria att göra som dom vill, så har vi fått det ur världen.
Vidare så verkar det lite tråkigt att lita på andra människors synpunkter och åsikter så till den milda grad att man inte ens är beredd att skaffa sig några egna.

Vad gäller spelet i övrigt så ser jag inte så stora skillnader jämfört med föregångarna vad gäller buggar och medföljande materiel. Vare sig MSTS eller TRS fungerade felfritt från början utan krävde ett antal uppdateringar för att komma till rätta med det värsta. Jag kan dessutom inte komma på ett enda spel jag köpt de senaste 10 åren som inte krävt patchar för att fungera korrekt. Om det kan man tycka vad man vill, men det är väl ett obestridligt faktum att slutanvändaren idag mer ses som betatestare av programhusen än en kund som ska göras nöjd från dag ett.

För mig är den stora behållningen med simulatorer som MSTS, TRS, och nu även KRS, möjligheten att få skapa min egen värld med mitt eget järnvägsnät. Jag brukar i stort sett aldrig använda vare sig orginalrutter eller de lok/vagnar som följer med spelet vid leverans, utan förlitar mig på 3:e-partstillverkare och, framförallt, mig själv för att få den ultimata tågsim-upplevelsen.

Avslutar med en bild för att visa att nivåskillnader självklart är möjligt (1 på 16 här). Kan även tillägga att bergstexturen målades automatiskt när jag höjde marken .

mvh .... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 13:59.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat