Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-04, 19:00   #890
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Det skulle vara roligt... Att byta säkringar mm...
Men en nödbroms och Nödöppnare är väl inte omöjliga... eller?
Det där med säkringar och en del annat kan du glömma (det är förresten bara automatsäkringar på C20). Sådant lär bara komma på den utbildningsversion som Veolia eventuellt är intresserat av att köpa och som då inte blir vare sig gratis eller allmänt tillgänglig.

Det andra får väl David fundera över. Problemet är väl att man måste krossa en glasruta för att komma åt nödöppnaren. Hur animerar man det?

Nödbromsen har fördröjning vilket innebär att tåget inte nödbromsar när man drar i reglaget utan först när tåget stannar vid nästa station. Föraren får bara en indikering att nödbroms är begärd och det går inte att köra vidare förrän rätt handtag är återställt. Detta för att inte brinnande tåg ska bli stående i tunnel.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat