Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-27, 23:16   #5
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är man inte intresserad av bilderna behöver man ju inte titta i det forumet.
Jo, det är ju ett helt riktigt påpekande... Men, när man som nytillkommen tågsimulator-entusiast kommer till ett forum, som till 80% (nåja, min högst känslomässiga uppskattning...) består av bildkompositioner runt tåg, känns det lite skevt. Som det ser ut nu, är det inte ett tågsimulator-forum som jag upplever det och det vore fint att ha ett tågsimulator-forum när de nya simulatorerna dyker upp på banan, för tågsimulatorhobbyns väl... Aktiva ämnen, som jag i huvudsak hamnar i, där är ofta ett tågsim-inlägg en försvinnande del blend mängder av inlägg i "allmänt om tåg"

Det var väldigt trevligt när "allmänt om järnvägar" var ett komplement till tågsimulator-verksamheten, men nånstans känns det som forumet har tappat lite vad ursprungsverksamheten var tänkt att vara. Mängden av tågbilds-inlägg är ju "betydande", så det synes ju verkligen som det finns underlag för ett helt separat forum med denna inriktning.

Om forumet på ett eller annat sätt tekniskt begränsar, så låter väl det mest som ett simpelt och lösbart problem?

Missförstå mig inte nu, jag tycker inte illa om vare sig tågfoto eller annan foto för den delen heller... Men, jag värnar just nu om just tågsimulator-hobbyn och därav uttrycker vad jag känner sedan länge... Och skulle önska mig ett tågsimulator-forum, när KRS och MSTS2 är igång...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat