Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Jag har inte bestämt än att skaffa KRS. Först och främst vill jag, även forumvänner veta vad KRS kräver datorsystem. Är tacksam för svar angående systemkrav. Prosessor, ramminne osv.
|
Är än lite för tidigat att uttala sig om, tills man har sett o känt på simulatorn. Men, så här står det dock i FAQ:
C.9 What are the minimum system specifications ? Is D3D10, Games for Windows and Windows Vista supported?
Minimum specifications are so far listed as Windows Vista (XP also supported) OS, Intel 2.0GHz or AMD 2400+ CPU, 512 mb RAM, 128 mb 3D graphics card with vertex and pixel shader support (Direct 3D 9.0c, CD-ROM.
nu letade jag efter ett uttalande från Adam som sa att ett grafikkort or GeForce 7xxx -serien eller bättre var att föredra, men hittar inte det uttalandet just nu.
Med dagens mått, tämligen blygsamt således. Hur väl det fungerar på denna rigg är väl den stora frågan, men det indikerar ändå att det inte bör behövas några monster-datorer. Förhoppningsvis kan man väl förvisso hoppas på att ju mer kraftfull dator man har desto bättre. Om jag inte minns fel, så kördes Leipzig-demon på typ en standard XP3000-trakten.
En väsentlig del för Kuju och EA är ju att titeln inte ska kräva för mycket dator, då minskar ju försäljnings-siffrorna sannolikt.