Skapa en mapp.
Exportera objektet till IM-format och även alla texturefiler.
Lägg dessa i mappen.
Gör sedan en textdokument som du kallar config.
Jag kopierade en config som jag använder till alla mina byggnader och skyltar, i detta fallet en bankomat.
kuid <kuid:185092:1010:1>
region "Sweden"
type "machine"
description ""
trainz-build 2
category-class "BC"
category-region-0 "SE"
category-era-0 "2000s"
asset-filename "bankomat"
username "bankomat"
thumbnail
author "Arvid Nilson"
organisation "'"
contact-email "Arvid.lok@telia.com"
license "The content(s) may not be included in or referenced from any commercial content (Payware or Shareware)."
kind "scenery"
Självklart får du inte använda min kuid eller liknande!
Asset-filename måste vara exakt samma som namnet på Im filen och mappen allt ligger i.
Username är det som står i trainz.
Tips:
-Tänk på att texurerna måste vara exempel 512*512, 64*128, 256*1024 etc..
Hoppas du blev lite klokare av denna guiden.
__________________
Arvid Nilsson
Senast redigerad av Arre den 2007-03-23 klockan 18:33.
|