| 
				  
 
			
			Det kunde gärna vara lite längre avstånd mellan stationerna och 70 km/h på gröna linjen, 80 km/h på röda linjen och 90 km/h på blåa linjen.
 Island Metro stationerna är perfekta för alla inomhusstationer, men varför har dom använt vid Midsommarkransen, Zinkensdamm och Mariatorget Högerspår till plattformarna? Annars är den banan en kanonbra början på nånting större om jag förstått saken rätt Fruängen och Västertorp i V 2 såg härliga ut, verkligen, här kommer några tider mellan stationerna som är bra:
 
 Norsborg-Hallunda 1 min
 Hallunda-Alby 1 min & 22 sek
 Alby-Fittja 1 min & 39 sek
 Fittja-Masmo 1 min & 30 sek
 Masmo-Vårby gård 1 min & 56 sek
 Vårby gård-Vårberg 1 min & 45 sek
 Vårberg-Skärholmen 1 min & 6 sek
 Skärholmen-Sätra 1 min & 31 sek
 Sätra-Bredäng 1 min & 28 sek
 Bredäng-Mälarhöjden 1 min & 35 sek
 Mälarhöjden-Axelsberg 1 min & 13 sek
 Axelsberg-Örnsberg 1 min & 8 sek
 Örnsberg-Aspudden 1 min & 5 sek
 Aspudden-Liljeholmen 1 min & 41 sek
 Liljeholmen-Hornstull 1 min & 10 sek
 Hornstull-Zinkensdamm 1 min & 1 sek
 Zinkensdamm-Mariatorget 56 sek
 Mariatorget-Slussen 1 min & 13 sek
 Slussen-Gamla stan 58 sek
 Gamla stan-T-Centralen 1 min & 30 sek
 T-Centralen-Östermalm 1 min & 43 sek
 Östermalm-Karlaplan 1 min & 12 sek
 Karlaplan-Gärdet 1 min & 4 sek
 Gärdet-Ropsten 2 min & 11 sek p.ga över växlar och nedbromsning vid infarten till station Ropsten till runt 40 km/h och vid halva perrongen 25 km/h
 Ropsten-Gärdet 1 min & 47 sek
 
 Hastighetsbegränsningarna är följande: Från perrongänden Axelsberg-Mittspårets slut strax efter viadukten 40 km/h, Liljeholmen Vid bangårdens början (gäller även mot Mörby centrum) -Perrongens början och mot Norsborg från Inne i tunneln strax före Liljeholmen t.om inne i tunneln mot Norsborg eller Fruängen efter stationen, T-Centralen-Strax efter Östermalmstorg (Gäller även mot Mörby centrum) och Strax före Östermalmstorg-T-Centralen 40 km/h (Gäller även mot Fruängen), vid alla ändstationer så även i Ropsten 40 km/h fr.om perrongernas början t.om perrongens mitt och sedan 25 km/h resten av perrongen
 För alla stationer då utom Örnsberg-Axelsberg gäller samma restider mot Norsborg eftersom perrongerna är lika långa åt båda hållen
 
 
 Fruängen-Västertorp 58 sek
 Västertorp-Hägerstensåsen 1 min & 9 sek
 Hägerstensåsen-Telefonplan 1 min & 31 sek
 Telefonplan-Midsommarkransen 1 min & 9 sek
 Midsommarkransen-Liljeholmen 1 min & 33 sek
 Sträckorna t.om Östermalmstorg blir samma som mot Ropsten
 Östermalmstorg-Stadion 1 min & 19 sek
 Stadion-Tekniska högsk. 1 min & 11 sek
 Tekniska högsk.-Universi 2 min & 30 sek
 Universitetet-Bergshamr 2 min
 Bergshamra-Danderyds 1 min & 30 sek
 Danderyds-Mörby centru 1 min & 46 sek Höger ankomst sida för en gångs skull vid en ändstation utom vid Akalla
 Danderyds-Mörby centru 1 min & 48 sek Vänster ankomst sida, den vanligaste ankomstsidan vid en ändstation
 Mörby centru-Danderyds 1 min & 36 sek Från Höger avgångssida som det brukar vara vid ändstationerna utom vid Akalla
 Västertorp-Fruängen 1 min & 27 sek p.ga bromsade ner till 40 km/h vid perrongens början i Fruängen och sedan till 25 km/h vid perrongens mitt
 
 Ska även ut så småningom och samla in exakta tider för:
 
 LINJE 10
 LINJE 11
 LINJE 17
 LINJE 18
 LINJE 19
 
 Efter dom tiderna jag skrivit i detta meddelande försöker jag fixa min Stockholms tunnelbana och jag har lyckats Norsborg t.om Vårby gård med maximal differens på cirka 5 sekunder vid normal körning med C20 tåget.
 Mvh Johnny Nilsson
 |