Citat:
Ursprungligen postat av MatsH
Då kan jag förklara det.
Frågan gällde så vitt jag förstår inte Lokkalles Y1, utan de Y1 som följer med TRS04, vilka är byggda av Fredrik om jag inte missminner mig.
I TRS04 så ligger allt medföljande material packat i ja-filerna och går därför inte att komma åt. Du skriver att man ska ändra i config.txt till Y1 för att få passagerarstöd, vilket är alldeles rätt. Frågan är dock hur man kommer åt denna config.txt?
I TRS06 däremot kan man komma åt mycket av det inbyggda materialet genom CMP, bl.a. ovan nämnda Y1, och kan därför enkelt editera config.txt där.
Rätta mig gärna om jag har fel. 
mvh .... Mats
|
Ja, då förstår jag vad du menar! Du har helt rätt när det gäller 'inbyggda' objekt. De är svåra att nå i TRS 04. Det var inte någon kritik till dig, i mitt svar, utan jag missuppfattade frågan helt enkelt. Man ska tydligen läsa mycket noga och analysera frågorna ordentligt innan man försöker ge ett svar.
Jag visste inte ens att Y1 av Fredrik finns som 'inbyggt' objekt utan tog för givet att det gällde vilken vagn som helst. Jag försökte bara förklara generellt vad som krävs för att få passagerarna att röra på sig.
Edit: Leopold, om du har TRS 06 och vill ha Y1:an i TRS 04, kan du kopiera Y1 från CMP (TRS 06) till t.ex. skrivbordet (hela mappen) och införa de ändringar du vill och sen flytta mappen till TRS 04 (.../World/Custom/Scripts). Det fungerar, jag har precis provat.