Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-31, 16:44   #9
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Huffus
Stora gratulationer från mig också. Välkommen in i "vuxenvärlden".
Sjäv fick jag mitt körkort 8/10 1972 (!)
Du ska få "min" körlärares ord på vägen.

"Nu när ni har fått körkortet, betyder det inte att ni KAN köra bil. Det betyder att ni FÅR köra. Det är mycket kvar att lära än".
Erik Hedman i Ockelbo, numera avliden..

Av egen erfarenhet kan jag bara säga: Man lär sig nåt nytt varje dag..

Med vänlig hälsning och lycka till, Uffe.
Fick ett likvärdigt citat av min bilskolelärare.

Att du nu har fått körkort. Så innebär det inte att du kan köra bil, utan bara att du har rätt att övningsköra själv.

Kortet taget 30/3-81. Tyvärr lyssnade jag inte på honom och blev av med lappen ett år senare. För grov vårdslöshet i trafik. Får vara glad att jag sitter här idag, efter att ha voltat i 160 blås med en gammal amazon. Ej berusad, men trodde att jag kunde köra bil och behärska den i alla väder.
Kostade mig ett års indragning av körkortet samt snickra IKEA-bokhyllor i en månads tid på Viskan. Ingenting att vara stolt över.

Så ta det lugnt ssg, pson, krille400 m.m.

När det väll händer, så går det undan.
Så tänk både en och två och gärna tre gånger, när ni är ute i trafiken.

Fortfarande, så lär man sig nästan alltid något nytt varje dag ute i trafiken. Framför allt, lita inte på dina medtrafikanter. Utan bara på dig själv och var glad att många andra har den inställningen också. För man gör själv tabbar i trafiken, fast man har haft lappen ett bra tag nu.
Man blir aldrig riktigt fullärd, bara att inse detta.

Grattis till er som har tagit lappen och lycka till krille, när det är dags för dig.