Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-05, 14:40   #11
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Cool

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Jag är inte så bra på förkortningar så jag vet inte vad SMTS står för. Den jag tänkte på finns här med bilder och en video. http://www.railsimulator.com/en/index.htm
Härligt att du är nöjd Håkan. Hade mitt 2006 flutit lika bar som mitt 2004 gjorde hade jag också varit nöjd. Nu möts jag mest utav de här fönstren:

Checking that your username AND pasword are valid and that you have registered a valid serial number. Please wait…

Updating the Trainz Asset Database. Please wait….

Står punktera måne för, for infinity

När väl Trainz kommit igång och fungerar som det gör så har jag problem med ljudet. Motorljud och signalhorn kommer och går lite som det vill. Det finns ju så många modeller med ljuvligt motorljud men när man inte hör dem så…..

Men visst häller jag med om att det är ett KUL spel.
Jag hade nog boxhanskarna på när jag skrev för det skulle stå MSTS...

Jag vet naturligtvis inte hur din SP 1 uppgradering fungerar men jag råkade ut för ett litet missöde när jag själv uppgraderade som gav exakt samma felsymptom som du redovisar.

Jag fick en automatisk omstart av datorn konstigt nog i samma stund som datorn SKULLE omstartas. Jag körde vidare, inget felmeddelande hade kommit men inte blev ljudet bättre osv. Stor besvikelse...

Senare upptäckte jag bl.a. att min Cd-spelare hade startat upp och diverse klockor stod och blinkade. Vad i h-e? Hmmmmmmm???

Det hade varit lite mörka moln under förmiddagen men någon åska hade jag inte hört. Tror du inte på f-n att jag fått liten strömspik som släckt ner datorn och sabbat min uppgradering utan att jag märkte det. Nu tror jag inte att du också haft strömproblem men kanske att det ändå blivit något fel med din uppgradering?

Efter min nya uppgradering har jag ett härligt ljud, mjukare gång och aldrig några frysningar eller svarta skärmar så det är först nu som jag blivit "helnöjd".

Mvh,
Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat