Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-31, 17:26   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Host, host, host.

Om jag inte helt minns fel, så när SvenskaTåg 2004 släpptes.
Så var det väl prat, om att allt matrial på den skivan skulle bli tillgänglig efter ett halvår på STW:s sida.

Men då kanske inte allt var klart med Nordic med avtal och annat.

Min åsikt är.

Om inte Nordic kan tillhandahålla dessa skivor längre. Så bör allt befintligt matrial göras tillgänligt för alla andra. Antingen på STW:s sida, DLS eller t.ex. hos banbyggarna.

Annars blir det så, att dom som bygger med detta matrial nu. Bygger bara för oss som har inhandlat skivorna och alla nytillkommna Trainzare här i sverige, kanske då tappar intresse för Trainz när dom inte kommer åt det svenska matrialet och att vi tappar nya begåvningar som kan tillföra Trainz ännu mer.

Så om dom inte kan ordna fram fler skivor, så känner jag mig som köpare, lite lurad. Men det är klart, den som köpte en skiva för en vecka sedan. Känner sig säkert ännu mer lurad, om matrialet läggs upp om en månad.

Tycker att ni som ligger bakom skivorna, ska ställa krav på Nordic att dom tillhandarhåller skivorna, annars kommer ni att släppa allt matrial för nedladdning om dom inte längre är intresserade av att sälja dessa skivor.