Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Banans höjd (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9640)

CGD 2005-08-31 15:22

Banans höjd
 
Jag försöker bygga en bana i Trainz 2005 som i höjdled varierar sig från -25 till 300. Eftersom datorn ibland beter sig lite ovant undrar jag om höjdskillnad kräver mer processorkraft.

Jag har också sett att en Trainz 2006 är på väg. Jag har också sett rekommenderade systemkrav. Men är det någon som har en åsikt om min dator, Intel 2,8E, I024 MB minne och MSI FX5900XT grafikkort räcker för att kunna driva en rejäl bana.

Deskgrunt 2005-09-01 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av CGD
Jag försöker bygga en bana i Trainz 2005 som i höjdled varierar sig från -25 till 300. Eftersom datorn ibland beter sig lite ovant undrar jag om höjdskillnad kräver mer processorkraft.

Jag har också sett att en Trainz 2006 är på väg. Jag har också sett rekommenderade systemkrav. Men är det någon som har en åsikt om min dator, Intel 2,8E, I024 MB minne och MSI FX5900XT grafikkort räcker för att kunna driva en rejäl bana.

Såvitt jag vet borde inte höjdskillnaden ha någon betydelse.

Det som drar mest kraft i Trainz verkar vara mycket splines, jag använder inte alls splines till träd tex utan hellre 4-5 olika träd som man kopierar ut.

En annan sak som också ställer till det är objekt med extremt stora texturer och mycket polygoner. Stora texturer = mer minnesanvändning = TRS måste cacha oftare = ryckigare.

TRS2006 bör ha ungefär samma prestandakrav som 2004.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:44.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009