![]() |
Msts,trainz?
Microsoft eller Trainz?!
|
Varför inte båda två, för att uppfylla alla behov?
|
Som mixerboy säger så finns det mycket fint och lite dåligt i båda simulatorerna!
Hur många som röstar har testat båda simulatorerna någorlunda mycket? Själv anser jag mig inte ha mycket kött på benen inom TRS men det är ett mycket fint spel, många funktioner som jag saknar i msts så det kommer tätt efter!:) |
Som sagt. Båda är bra, men det finns som sagt vissa funktioner i Trainz som man vill ha i Msts å viseversa. :)
|
Jag har både och men tycker Trainz är betydligt bättre
|
trainz är mycket bättre än msts
|
Alltså, spelen går inte direkt att jämföra. Att jämföra TRS med MSTS är som att jämföra en gurka med ett äpple.
|
trainz är mycket bättre än msts
|
Snälla Alex...förklara för mig varför du tycker som du gör?? Jag förstår liksom inte hur ni har lyckats att jämföra de två spelen.
Så..berätta. |
Hej
Jag har båda spelen men jag tycker trainz har bättre grafik på vissa ställen men msts har också en del saker som Trainz inte har |
Att jämföra leder oftast ingenstans. Dessutom blir den haltande då simulatorerna erbjuder olika sorters funktioner.
Om båda spelen hade exakt samma funktioner rätt igenom ja då kunde man göra en bra och rättvis jämförelse nu blir det snett. Huvudsaken är ju att vi har möjlighet att välja som konsument. Att vi kan välja det som intresserar oss eller ger möjlighet till det vi söker. |
Bra sagt Fredrik...kunde kanske sagt de bättre själv, men det är ju en annan sak.
|
Varför inte ta bort denna tråd?
Att försöka jämföra dessa simulatorer, är som du (Fredrik) säger omöjligt. Dom är alldeles för olika! |
Citat:
av dem spelen. Jag tror att båda är lika bra men det kanske är själva grafiken eller alla händelser och flera objekt. Jag gillar bäst TRS2004 för att den har snygg grafik flera realistiska banor och rutter och mera inspiration av den. Det kanske borde tas bort om detta känns för onormalt. Jag tycker man borde formulera bättre så det står regler vid sån här omröstning. |
Jag vill härmed avsluta denna diskution samt tråd, genom att förklara avd Arvid & C:O egentligen menade.
Tanken bakom tråden var att få ut vilket av spelen man spelade för stunden och inte vilket av spelen som var bäst samt anledningen till detta. Därför ber jag nu Fredrik, alt någon annan med behörighet, att låsa denna tråd. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17. |