Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dalabanan {status] (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9075)

x60 2005-05-20 14:38

Dalabanan {status]

4 bifogad(e) fil(er)
Hej. Tänkte visa lite bilder från rutten.Bygget går sakta men säkert framåt, har byggt vidare från tidigare Oskustbanan från (Uppsala) mot (Sala) är framme vid det som tänkt bli Morgongåva. Mycket återstår med finslipning av detaljer här och var, Första bilden är från Uppsala Norra med domkyrkan i bakgrunden, andra är från mötesspåret i Brunna, tredje bilden är från mötesspåret i Järlåsa, fjärde är från infarten mot Vittinge med tegelbruket i förgrunden. Håll till godo..
Hälsn: X60

DJ Clinton 2005-05-20 14:57

Wow! Ser ju helgrymt ut ju! :) Fortsätt så! Ska du ha med "Rutiga huset" också? :rolleyes:

vfp420b 2005-05-20 23:32

Ser snyggt ut, (tycker jag, som inte har spelat MSTS på jättelänge:D;))

Erik.H 2005-05-21 18:24

Görsnyggt! Jättefint!
Verkligen snyggt! En fråga: Hur lång blir banan??
Keep Up The Good Work! MVH :D

x60 2005-05-21 20:18

Tack för det :) Första etappen är tänkt till Borlänge
Hälsn.X60

Erik Götborg 2005-05-21 21:04

Mycket fina bilder X60. Har ett förslag angående Borlänge station. Ifall jag försöker fixa en liten ommålning av STRIX-vagnen. Kan du då låta denna vagn tillsammasn med ett Ra stå uppställt på något spår(dock inget där man kan köra igenom stationen).

Pierre 2005-05-22 15:21

Ser grymt bra ut!!!!
Jag gillar smalspår som bara den och undrar om ULJ kommer vara med?
Bra jobbat!

Kjell 2005-05-25 13:08

Mycket bra!

Bilderna som smakprov ser mycket bra ut. När är hela banan klar för nedladdning?

Kjell

Olaf Lindström 2005-05-25 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av mixerboy
Mycket fina bilder X60. Har ett förslag angående Borlänge station. Ifall jag försöker fixa en liten ommålning av STRIX-vagnen. Kan du då låta denna vagn tillsammasn med ett Ra stå uppställt på något spår(dock inget där man kan köra igenom stationen).

Med en fototextur av föraren också då eller?;)

Fina bidler från rutten måste man ju säga, hur går arbetet?:)

x60 2005-05-25 23:33

Tackar..Bygget går sakta framåt,har ingen direkt tidsplan på när allt är klart. Fortfarande är det mycket detaljer som saknas och sommaren kommer närmare också, så det blir inte så många timmar med rutten framöver.
Hälsn. X60

x60 2005-06-05 21:15

3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite fler blider från Dalabanan. Grunden börjar nu ta form.återstår är små detaljer som ska in här och där.
Hälsn. X60

DJTimboy 2005-06-06 11:14

Helt underbart! Äntligen en rutt från trakterna, nja nästan iaf.

Fast som vanligt så har jag en anmärkning. Jag tycker perrongen sitter lite för långt bort från spåret.

Men du få lycka till med detta projekt. Ser verkligen fram emot det.

x60 2005-06-06 12:15

Tack :) Kul att du tycker det..Jo perrongen är för långt från spåret.Har justerat detta nu så bra det går. Får man bra i ena änden så viker den ifrån i den andra.. Vet inte vad det beror på att det är så svårt att få till kanten rätt i båda riktningar hur man än vrider och flyttar perongen..
Bygget går vidare..Nästa Sala.
Hälsn.X60

Olaf Lindström 2005-06-06 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av x60
Tack :) Kul att du tycker det..Jo perrongen är för långt från spåret.Har justerat detta nu så bra det går. Får man bra i ena änden så viker den ifrån i den andra.. Vet inte vad det beror på att det är så svårt att få till kanten rätt i båda riktningar hur man än vrider och flyttar perongen..
Bygget går vidare..Nästa Sala.
Hälsn.X60

Finjustering av spåren eller ny perrong(jag har ju skapat den du har på bilderna nu senast iaf!);)
Jag tycker det ser bra ut och håller med DjTimboy då det är trist när passagerarna måste hoppa en meter för att komma på tåget!:rolleyes:

x60 2005-06-06 13:08

1 bifogad(e) fil(er)
Så där nu ser det bättre ut.. :) Blev byte av perrong också..måste variera lite..
hälsn X60

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:34.