![]() |
Skyltar
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Satt och pulade lite med skyltar i TSM....Har dessutom sett att Trainz-byggare har tillgång till dessa så varför skulle inte vi MSTS:are ha det ochså. Dessa skyltar tillhör ju skyltfloran i den svenska järnvägskulturen.... Ge gärna kommentarer...Har hittat måtten till dessa i Banverkets materialkatalog som finns här: http://www.banverket.se/templates/ap...on____5469.asp MVH Kenneth PS Är detta något som ni vill ha? I så fall kan jag göra fler...DS |
???
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Någon som vet vad detta är för en skylt och hur den används?????? Observera att måtten ej stämmer... MVH Kenneth |
Den svartvita skylten har jag för mig betyder "Höj banröjare".
Den är alltså till för att meddela till en plogloksförare (eller förare av annan banröjsfordon som rensar spåren) att höja banröjaren. Som du då kan förstå sitter den ofta framför en plankorsning t.ex. :) |
Kanonbra!!!!
Skyltar gör massor för den rätta känslan och behövs verkligen, så bygg gärna fler sånna.... Kan du göra två versioner av dom? En på stolpe och en utan! |
Pierres fråga
Hej!
Jag kan göra en stolpe till dom om det räcker (har en stolpe klar)....För vissa skyltar som jag har tänkt göra skall placeras vid marken...Dessutom så finns det ju elstolpar att sätta dom på....Hur vill ni ha det? Bygger efter önskemål! MVH Kenneth |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51. |