![]() |
T66 i Rötslamståget till Jordbro idag.
Tips till er alla som gillar att plåta tåg och som har möjligheten genom att bo i närheten.
Så ska T66:an följa med rötslamståget till Jordbro idag. http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/433791.htm En som ska lurpassa på vägen mellan Älvsjö och Jordbro idag och senare ta mig ner till Jordbro industriområde. Fick henne till slut på bild. http://fc1.parsimony.net/user600/T66...ingsberg_1.jpg På väg mellan Flemingsberg - Huddinge mot Älvsjö för rundkörning för vidare färd mot Jordbro. http://fc1.parsimony.net/user600/T66..._Haninge_1.jpg Haninge strax innan station. http://fc1.parsimony.net/user600/T66...Jordbro_19.jpg Har nu anlänt Jordbro industriområde. Bengan |
Fränt! Det där är en Brittisk maskin, va?
/Jonatan http://upl.silentwhisper.net/uplfold...d0/Avatar2.gif Ångloksdåren |
Det stämmer alldeles utmärkt Jonathan...
Erik Götborg, VD för RTS Trafik RTS Trafik AB Norra Hamnen 10 254 36 Dunholmen Telefon; 0437-231129 E-post; rts@svttl.se |
Har det en sån där knasig "Meeee-whaaap!" tyfon också? Och hur fick TGOJ tag i den där egentligen?
/Jonatan http://upl.silentwhisper.net/uplfold...d0/Avatar2.gif Ångloksdåren |
De köpte antagligen in den från något av bolagen i England, och fraktades sedan med båt till Göteborgs hamn.
Erik Götborg, VD för RTS Trafik RTS Trafik AB Norra Hamnen 10 254 36 Dunholmen Telefon; 0437-231129 E-post; rts@svttl.se |
Citat:
T66 är av engelska Class 66, och har engelsk lastprofil. Dock så är den i byggd i Canada. Således, skulle man kunna säga att krabaten är Canadensisk.. MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Hej.
För trainz användare, sök på KUID 35412:40 på DS :) /Lars http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8016114255.jpg |
Citat:
Höll du på med baljor till henne eller kom det annat imellan. http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a..._ID=9243#57382 http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a...hTerms=Jordbro EDIT: Bara lite kul info om vagnen. Fullastad med rötslam, så väger den ca:90 ton. 10 vagnar 900 ton och det är väl ungefär hälften av T66 drar. Så det är alldeles för tungt för T43:an att dra hela vägen till Eskilstuna med (Kopplas där ihop med koppartåget, som går tomt tillbaka uppåt). Därför oftast Ma med. T66 klar att dra upp alla vagnarna på engång till stationen för rundkörning, medans dom med T43:an får ta två vändor med 5 vagnar ca: för att orka upp. Bengan |
Hej Bengan.
Det kom lite annat emellan (hade glömt dem totalt [:I]). Om du har möjlighet, kan du mäta upp dem? Jag gissar att de är 8ft breda, 10ft och 8ft höga, men riktiga mått vore bra. Är du säker på vikten? får de köra med mer än 20 tons axeltryck? /Lars http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8016114255.jpg |
Det var den info jag fick igår, men jag kan ha hört fel eller missuppfattat det hela.
En bit av skyltningen på vagnen nedan. http://fc1.parsimony.net/user600/Sgn...Jordbro_01.jpg Är inte alls hemma på dessa skyltar. Men om jag fattar rätt, så borde den få ta 70 ton och sen vad vagnen väger i sig själv vet jag inte. Ska försöka komma ihåg att ta med tummstock nästa gång jag åker dit och försöka mäta baljorna. Bengan |
Hej Bengan.
Den får lasta med 22.5 tons axeltryck, så 90 ton är nog inte helt fel. Du får gärna ta mer bilder på vagnen också, både detaljer och hela. Så kan jag kanske göra en till TRS. Har ju redan gjort en Rps till vägsalt containerna ;) /Lars http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8016114255.jpg |
Citat:
4,9MB som zip. Vill du att jag delar upp bilderna i flera zippar. En för varje vagn eller tar du allt på engång. EDIT: Förresten finns inte Sgns-vagnen redan till Trainz2004. DSB SGNS KUID2: 114867:1001 och SBB SGNS KUID2: 114867:1002 Men dom tar ju i och för sig containrar och inga 6 baljor rötslam, men det kanske är lätt att ändra på. Bengan |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009