Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   CiT och ETAB.... Frågor! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6615)

Pursche 2004-03-23 17:58

CiT och ETAB.... Frågor!
 
Några frågor som sagt:

CiT, det gäller kontrakten på VHJ.

- Vem är högsta hönset på CiT?

- Kontraktet 44101-44160. Det är alltså 60 svängar till Loviselund. Enkel resa tar 45 minuter och med på och avstigande så räknar jag för enkelhetens skull med 1 timme. Med halvtimmestrafik klarar ni då 48 svängar om ni kör dygnet runt. Till detta så behövs det två X12 men endast en X12 finns enligt kontraktet. Arbetstiden för detta har ni skrivit 0 timmar. Vad gör vi åt detta?

- Kontraktet 44161-44195. Det är alltså 35 svängar och fungerar med halvtimmestrafiken enligt ovan. Här finns också 2 X12 till förfogande. Arbetstiden är 0 timmar. Vad gör vi åt detta?





ETAB, det gäller kontraktet på VHJ.


- Kontraktet 42081-42086 är sex turer på VHJ. Enkel resa tar, med rundgång, 2 timmar ungefär. Detta gör 12 timmar under dygnet men du vill också köra till JBJ om jag förstått det hela rätt. Det hinner vi inte med med endast ett tågsätt. Vad göra?



Jag måste få svar på desaa frågor så jag kan justera om ni vill få inkomster till helgen....[8]

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-03-23 18:18

Eftersom jag tog emot det aktuella kontraktet för CiT på VHJ kan jag ge min version av det:

M tecknade kontraktet men bad att vi återkomma i förarfrågan. Detta såg jag inte som något problem eftersom kontrakten inte började gälla förrens vecka 13. Således är det medvetet att det står 0 timmar på förarna för CiT.


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-03-23 19:07

Jag får krypa till korset. Det går att köra sträckan på 25 minuter och 5 mintuer med vändning för CIT. Det blir med en X12 alltså 48 enkelturer på 24 timmar för kontraktet 44101-44160. Detta är 1- timmestrafik.

För 60 enkelturer krävs alltså 2 st X12 vilket ni har. Skall jag skriva in det i kontraktet? Skall jag skriva in 30 timmars arbetstid på dygnet om varje enkeltur tar 30 minuter?


M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

Dson 2004-03-23 19:49

Citat:

quote:Tidigare skrev Pursche

Jag får krypa till korset. Det går att köra sträckan på 25 minuter och 5 mintuer med vändning för CIT. Det blir med en X12 alltså 48 enkelturer på 24 timmar för kontraktet 44101-44160. Detta är 1- timmestrafik.

För 60 enkelturer krävs alltså 2 st X12 vilket ni har. Skall jag skriva in det i kontraktet? Skall jag skriva in 30 timmars arbetstid på dygnet om varje enkeltur tar 30 minuter?


M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif
Ja, det går bra!

MVH Daniel
http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif
VD för UBOPGE

DJ Clinton 2004-03-24 10:51

Jadu Pursche, på den frågan som du ställde ETAB så funderar jag på en lösning. Alla förslag mottages tacksamt. Annars så kan jag juh köra två turer om dagen. En klockan 10.20 och en klockan 20.20 från Västerköping.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

DJ Clinton 2004-03-24 10:52

Och Andreas, förarlistan är den som ligger uppe för CiT på Svttl. Alla förare där ska bara köra våra X12:or och inget annat.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB

andreasrosen 2004-03-24 11:52

Clinton: OK... men det är som sagt inte jag som har hand om VHJ längre. [8D]


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

andreasrosen 2004-03-24 12:30

Clinton: Men som sagt skulle du återkomma till mig med uppgifter om hur förarna arbetade. Vilka dom är är inte intressant för kontraktets del.

Men ta det med Pursche nu!


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:25.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009