![]() |
LOD i TRS2004
Här är en beskrivning av hur LOD fungerar i TRS2004 som jag skrev förut. Den är tänkt som ett komplement till Aurans egna som är mer teknisk, dessutom är den på svenska. Den finns även länkad på STW:s sidor under dokument.
http://www.stw.se/STW_Tutorial_LOD.html /Mats http://msts.e-buzz.net/da.gif |
Snyggt jobbat! Bra manual. T.o.m. jag begrep den vilket är att betrakta som överbetyg. :D
http://msts.e-buzz.net/janne/misc/images/dganim.gif Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
mycket bra guide Mats :)
En sak (som måste vara en bug) som inte har med LOD och göra men väl med skapandet av vagnar är att man måste ha med raden "asset-filename XXX" (där XXX är filnamnet på .im filen (.im och _body ska inte vara med i namnet!), med andra ord som det var pre TRS). Annars kommer inte _art_icon och _art_512 att visas i TRS! Vilket jag själv upptäckte och blev ganska tunnhårig innan jag kom på lösningen. Det står självklart ingenstans i Content Creators Guide att asset-filename ska vara med, men that's Auran 4 you [|)] Tomas http://msts.e-buzz.net/stw/images/logotop.jpg |
Hej Mats,
tak for denne glimrende gennemgang af LOD. Den er yderst brugbar! Neb;) |
Är det dags nu?
Frågan är befogad för jag gör vagnar och lok på löpande band och för att kunna köra 54-vagnars malmtåg behövs nog LOD även med dagens datorer!? Är nån intresesserad av att göra LOD till mina modeller så hör av er!!! Själv har jag "häcken full" med att producera just vagnar och lok. Kontakta mig om ett seriöst intresse finns att utveckla denna eftersatta gren av vår hobby.
|
Citat:
Du har ju min e-mail adress, LAn |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009