![]() |
Att stå bredvid Spåret...
I MSTS finns ju (som alla vet) en vy där man s.a.s. står invid spåret och ser tåget susa förbi. -Eller snarare en del av tåget...
...och det är här min fråga kommer upp; Kan man på något sätt påverka tiden (eller vad det nu är) så att man ser hela tågsättet åka förbi - och kanske tillochmed försvinna i horisonten? Handlar det om "kameror" som finns inlagda i de olika spårplanerna? Nybörjare? Javisst...[:I] Let the good times Roll |
hela tågsättet hmm, börja med första vagnen o byt vagn medans tåget passerar så ser du hela ekipaget,men det blir nog inte di drömeffekt[:I]
mvh Rodi http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6585085617.gif |
Det går att göra justeringar, har själv provat med att sätta kameran på olika avstånd, vilket då också ger vidvinkeleffekter, dvs utdragna proportioner i kanterna. Ska prova vidare med kamerafilen, så får vi se om det kan bli något bra.
/ Dalle |
Ser ut som om jag får utforska funktionerna i Route Editorn lite mera Djuplodande - och försöka hitta dessa 'kameror'.
[:p][8)][:p] Moving Steel on Land and Under Water |
Citat:
Dessa kameror som du snackar om finns inte, d.v.s. simulatorn plaserar ut dom skälv med hjälp av slumpgeneratorn *tror* jag. Men jag tycker det låter som en bra ide att utforska RE (rutt editorn). :) Lycka till! MVH Zzarr |
Blev lite otydligt, men jag hoppas du förstår.
Blir så när man e trött. [:I] |
[}:)]Efter att ha 'tjuvkikat' i .s & .sd filerna, börjar jag misstänka att det är där som 'kamerafunktionen' finns,
(hur stort/litet är loket/vagnen i olika vyer), ledtråden [:X] hittade jag i instruktionerna om hur att bygga egna lok/vagnar. Jag har dock inte haft den tid [xx(] som erfordras att utforska vad som händer om man börjar ändra [8] i de olika värdena. Jag tar naturligtvis tacksamt [:p] emot tips om hur att gå vidare. Moving Steel on Land and Under Water |
Hej igen!
s- och sd-filerna innehåller bara data om hur 3D modellen för loken/vagnarna/rutt objekten och har inget att göra med kameran. Instälningar för kameran hittar du i .../Train simulator/Global i någon dat-fil, vet inte vilken, men du hittar inte kamera positionerna i någon rutt map. MVH Zzarr |
Filen heter camfig.dat
/ Dalle |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:47. |