![]() |
WinAmp
Hej, jag undrar ifall ni vet hur man gör egna skins till winamp?!? Snälla om ni kan svara. Jag håller på med en hemsida där jag ska ha downloads och där ska man kunna ladda ner winamp skins! om ni vet något säg bara till. Sen är det självklart bara kul att göra. :):D[8D][:p]
MVH Patrik/ghost I'am scary... |
Hej!
Vilken variant av WinAmp är du intresserad av? WinAmp 2 använder en WinZip komprimerad mapp, så det är bara att döpa om filändelsen *.wsz till *.zip ,så kan man zippa upp filen och få en mapp där alla bilder som "gör" skinnet finns. Då kan man öppna dem i nästan vilket bildbehandlingsprogram som helst, t ex Paint, och bygga om dom som man vill. En annan metod är att använda något program som endast bygger "skins" till WinAmp, som t ex WinSkinner. Med det kan man använda bilder att bygga skinnet med och jag har byggt massor med roliga och unika skins med det. Om du söker på WinSkinner så hittar du det nog! WinAmp är ett fantastiskt bra program och du kan t o m låna en bok om det på bibblan om du vill. Få känner till hur mycket funktioner det finns i det, som tex att man kan man kan använda det för att sända egen web-radio![:0] Själv har jag byggt ett skin som ser ut precis som min stereo, och när jag lyssnar "seriöst" på musik via datorn, (som är kopplad till stereon), använder jag en matchande bakgrundsbild som jag gjort. [:p][8)] Hoppas du bygger något skojigt skin som man får se![8D] (Skin = framsidan eller utseendet på "spelaren" om nu någon här inte visste det.)[:I] |
...hmmm.
Ändringarna verkar inte fastna... Det är ju "Winamp Skin Maker" jag menar förståss![:I][8)] - - - - - http://www.e-buzz.net/forum/attachments/7136032408.jpg |
Tack så mycket ska genast sätta igång! :D[:p]:)
I'am scary... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:01. |