![]() |
Nynäsbanan i TANE...
4 bifogad(e) fil(er)
... får bli kapitel 2 om Nynäsbanan efter att jag "förstört" Nisses "Slutspurt TS2010"-tråd:
TANE erbjuder så mycket bekvämligheter att det är värd ett eget kapitel. 1. En ny funktion kommer i SP1 som möjliggör Bulk Replace. T.ex kan man "lätt som en plätt" byta en oönskad hog-textur mot en annan. 2+3. Vid Nynäs Havsbad finns en sammanstörtad vägbro ???? 4. Den nya Bulk Replace-rutan |
Sthlm-Älvsjö Provtur
7 bifogad(e) fil(er)
Det fattas väl lite men det kommer nog !?
bilder från provtuern efter ändringar: |
Sp1 ...
1 bifogad(e) fil(er)
... är nu installerad och Nisse håller på att rigga Nynäsbanan för TANE medan jag försöker rigga till fauly assets. Körde ner lok 12 till Lövlunds kolbrygga för kolning inför en banbesiktningstur till Stockholm.
|
Riktigt snyggt Lennart! :)
|
SNJ Lokaltrafikvagn ...
1 bifogad(e) fil(er)
Detta påpek hamnade i DL-tråden:
"Hej jag kommer från NJM(Föreningen Nynäshamns Järnvägsmuseum) och vi har Bo6r i våra tåg. Orginalfärgen är mörkröd och sedan så bildades SL när x1rna kom och då var det SJ som hade hand om Lokaltågsvagn. Bo6rna byggdes mellan 1937 och 1947. __________________ NJM Nynäshamns Järnvägsmuseum och förening " Vore bra att veta om denna vagn kan duga ??? |
Nynäsbanan i TANE....
3 bifogad(e) fil(er)
... fortsätter. Nisse håller som bäst på att byta spår mot Procedural Track och jag bistår med det jag kan. Bilderna visar vad som hänt sen sist. Lite mer växtlighet, nya spår med animerade växlar. Jag tog ut och "vädrade" T23 (ett jobb som eg. ligger på Ekan :grin:). Några bilder:
|
Tjusigt
Synd att det inte finns en "Gilla Knapp"!
|
Ser otroligt lovande ut Lennart, dina spår och skog är riiiktigt läckra! :drool:
Citat:
|
Citat:
I vilket fall som helst, så är jag i princip klar med dom nya T23-texturerna, så du får dom inom kort :). Snyggt jobbat på banan i alla fall. |
2 bifogad(e) fil(er)
Jo visst är det din textur, det var mer tänkt som en ordvits.
Nisse och jag fortsätter med TANEliseringen av Nynäsbanan. På bilderna ett rostigt igenvuxet sidospår, men växeln fungerar! "I fädrens spår för framtids segrar" - så att säga: |
Citat:
Och snyggt spår :). |
Det här ser jag fram emot så man har något att köra på i Tane! :)
|
Utbyte av spår ...
2 bifogad(e) fil(er)
... pågår i Älvsjö på försök på Nisses Moderna Nynäsbana. Det ni ser är en dubbel korsningsväxel och en 10-korsning genom att "Bulk Replaca" det gamla spåret mot mitt Procedural Track. Inte perfekt men mycket bättre än det gamla:
|
Mycket snyggt! Men glöm inte bort att ta bort objektet som ligger under spårkorset.
Och vad hände på sista bilden, sliprarna ligger dubbelt..? :D |
Dom gamla växelkloten borde få en ny texture, så att dom passar in till dina slipers.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22. |