![]() |
Stockholm C ...
4 bifogad(e) fil(er)
... får här en egen tråd. Det mesta texturarbetet är beskrivet i denna:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35790 Huvudtexturen är i stort klar. Modellen som ni ser den är på 740 polys :tumme_upp: men det tillkommer lite lullull som skorstenar, trappor m.m. en grund som är 6m djup finns under markytan. Första bilden visar en grupp bortskrämda SJ-kunder som nyfiket återkommit :applad: EDIT: Åsså texturen till texgroupen då: |
Det närmar sig slutet ...
7 bifogad(e) fil(er)
... dör sthms C. Jag har förbättrat texturerna och byggt en perrong, trappor och en canope över spåren. även en stationsskylt har tillkommit.
Perrong, trappor och canope är egna mesher och kan enkelt tas bort genom "auto-create 0". Lite shots så länge: |
Oj! Hade man fått den där i MSTS hade man ju inte klagat... :tumme_upp: :oskyldig:
|
Fungerar i TANE
1 bifogad(e) fil(er)
... och ser faktiskt bättre ut än i TS2010.
"Stationerna kring sjön": |
Ser faktiskt otroligt mycket bättre ut i TANE! Fast det ser ju redan asläckert ut i Trainz 2010! :tumupp::tumupp::applad: Synd att det laggar så otroligt för mig i TANE... Men borde inte det vita vara mer i samma nyans över hela huset? Ser ut som om man målat om delar av huset nu bara.. :rolleyes:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Det är en fråga om bråkdelar av procent när man stämmer av färgbalans, mättnad och ljusstyrka och hela tiden hoppa in och ut i Trainz och kolla. Jag har gamma satt till 0.83 och har väl lyckats stämma av det hyfsat :ber:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tackar för detta:tumme_upp:.
Nu blir det mycket roligare att bygga vidare. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05. |