![]() |
Ibland går det inte att öppna dörrarna?
Hej!
Ibland när jag bygger stationer får jag ett problem, det går inte att öppna dörrarna med T. Jag har både placerat ut plattform med folk på samt markerat spåret med "platform marker". Hela tåget får plats på plattformen. I 90% av fallen så fungerar det utmärkt, men ibland vägrar dörrarna öppnas. Några förslag på vad felet kan vara? |
Fungerar det om du använder knappen i UI:n?
|
Inte prövat det än, men tveksamt att det funkar där heller. Ska ge det ett försök dock.
Sen har jag också problem med vissa sträckor spår som blir hackiga utan anledning (jag har 0 på spårojämnhet o inga andra konstigheter..) Någon som vet vad felet kan vara där? Tågen kränger liksom fram och tillbaka och man kan se små hack i rälsen. |
Första problemet är löst, det gäller att välja rätt "osynlig plattform", vissa fungerar inte, vet inte varför.
Dock har jag ingen aning om varför spåren är ojämna på vissa ställen. Som sagt har jag kollat, och spårojämnheten är på 0. |
Har du bockat i "Superelevated". Detta gör att spåren lutar i kurvor. Men de skapar också hack vid start och slut på dessa kurvor.
|
Citat:
|
Tänkte om det kunde varit en bugg när man använde tangenterna. Kan ju hända.
Det där med spåren är det över hela rutten? |
Citat:
Vet du om att det finns "Smooth Gradient"? Den jämnar ut spåren. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Du markerar spåret som är lite galet även dubbel en bit och sen klickar du på rödringade knappen. Lycka till! |
Testade nu, det ser ut som att spåret ändrar sig lite när jag jämnar till, men problemet med hacken kvarstår :(
|
Dessutom blir jag GALEN på plattformarna, trodde jag hade löst problemet men de fortsätter att krångla, oavsett vilken invisible platform jag väljer........
|
Kan det vara Tilesgränsen som tåget hackar sig?
|
Tror inte det, oftast så är det flera hack på en spårsträcka (500m) Endast på vissa ställen är det "hack" mellan två spårsträckor.
Måste vara någon form av bugg i spåren eller i spelet. Inget jag har prövat hjälper. På vissa ställen är hacken så grova att tågen nästan spårar ur. Hoppas att någon kan komma med en lösning. Såhär ser hacken ut i spelet: http://i291.photobucket.com/albums/l...psa8435409.jpg Ni ser hacket strax ovanför "instrumentbrädan" |
Prövat att lägga om spåren just på det stället?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:14. |