![]() |
Intressanta iaktagelser i Wollsjö
5 bifogad(e) fil(er)
Lade händerna på ett Godsmagasin från VR, Inglewood Goodsshed bara för att se vad som går att göra med modern textureringsteknik (= .tbumbtex och .tbumbenv) och erfarenheten blir att på lite håll der ut som vilken "flat"-texturerad kåk som helst, men om man går väldigt nära så framträder normalmappningen tydligt och är naturligtvis väldigt elegant, men?
Har man nån glädje av detta i en tågsimulator :confused: Det kostar mycket datorkraft och skall man nu börja "kasta skuggor" på allting så tar det väl musten ur alla äldre datorer :oskyldig: |
Visst - det är jättekul med höga och jätteskarpa texturer, men vad är det egentligen bra för? Ska vi in i huset eller nåt? :rolleyes: Nu är det ju visserligen så att jag föredrar att sitta i loket eller så på nåt räcke utanför det, andra kanske tycker annorlunda, såklart :) (dock föredrar jag att ta bilder utifrån, men är ju inte helt nödvändigt med en ultaHDsupertextur då :visslar: Det du använt dig av hittills duger alldeles utmärkt!
|
Citat:
För övrigt, väldigt snygga detaljer på detta lan. Men jag förstod inte det där med skuggor - inte skuggar väl Trainz objekten själv ännu? Det är väl en sak som det talas om i kickstartern?? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48. |