Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Intressanta iaktagelser i Wollsjö (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34891)

lan 2014-03-10 18:00

Intressanta iaktagelser i Wollsjö
 
5 bifogad(e) fil(er)
Lade händerna på ett Godsmagasin från VR, Inglewood Goodsshed bara för att se vad som går att göra med modern textureringsteknik (= .tbumbtex och .tbumbenv) och erfarenheten blir att på lite håll der ut som vilken "flat"-texturerad kåk som helst, men om man går väldigt nära så framträder normalmappningen tydligt och är naturligtvis väldigt elegant, men?

Har man nån glädje av detta i en tågsimulator :confused:

Det kostar mycket datorkraft och skall man nu börja "kasta skuggor" på allting så tar det väl musten ur alla äldre datorer :oskyldig:

Jockes 2014-03-12 17:05

Visst - det är jättekul med höga och jätteskarpa texturer, men vad är det egentligen bra för? Ska vi in i huset eller nåt? :rolleyes: Nu är det ju visserligen så att jag föredrar att sitta i loket eller så på nåt räcke utanför det, andra kanske tycker annorlunda, såklart :) (dock föredrar jag att ta bilder utifrån, men är ju inte helt nödvändigt med en ultaHDsupertextur då :visslar: Det du använt dig av hittills duger alldeles utmärkt!

spyfrog 2014-03-13 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 285585)
Visst - det är jättekul med höga och jätteskarpa texturer, men vad är det egentligen bra för? Ska vi in i huset eller nåt? :rolleyes: Nu är det ju visserligen så att jag föredrar att sitta i loket eller så på nåt räcke utanför det, andra kanske tycker annorlunda, såklart :) (dock föredrar jag att ta bilder utifrån, men är ju inte helt nödvändigt med en ultaHDsupertextur då :visslar: Det du använt dig av hittills duger alldeles utmärkt!

Nja, det kan väl vara trevligt om hus mm som står nära banan är ganska högupplösta. Stationer och godsmagasin är därmed bra att ha med detaljer. Men jag är mera tveksam till vanliga hus som står längre bort och som man måste ha flera av - där tycker jag ganska lågupplösta modeller funkar bra (eller ett bra LOD då).

För övrigt, väldigt snygga detaljer på detta lan. Men jag förstod inte det där med skuggor - inte skuggar väl Trainz objekten själv ännu? Det är väl en sak som det talas om i kickstartern??


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009