Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Norwegian, några erfarenheter? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34876)

bönan 2014-03-04 23:09

Norwegian, några erfarenheter?
 
Hej alla forumiter. Jag och tre kompisar, dvs en grupp på fyra, ska åka till London ett par dagar i början av sommarlovet. Vi ska resa med Norwegian. Nu tar detta flygbolag 100 kr per person och resa för att boka platsreservationer, dvs 200 kr per person. Hade vi vetat att allt detta kom till hade vi nog hellre rest med SAS, British Airways eller något annat "riktigt" flygbolag. Nu undrar jag, om någon här på forumet har erfarenhet att ha rest i ett sällskap utan platsreservation på Norwegian? Har ni då fått sitta hyfsat i närheten av varandra?

Nils Blid 2014-03-04 23:13

Kontakta en resebyrå.

Nisse

Henrik 2014-03-04 23:43

Vi har rest några personer tillsammans med bolaget och vi har fått säten bredvid varandra och då har vi alla stått på samma bokning

Mikey 2014-03-05 21:37

Du kan vara lugn, strunta i platsreservation, ni får sitta tillsammans ändå.

Norwegian använder sig av incheckning i automater på flygplatsen (Självbetjäning), så då kan ni själva plocka upp en karta och välja och vraka bland sittplatserna när ni är där. Principen "först till kvarn" är den som används, men så länge ni är ute i någorlunda god tid (typ 1,5-2 timmar innan avgång) så kommer det vara väldigt många lediga platser att välja på då många passagerare har en typisk tendens att komma lite i sista sekund... Att få 4 platser tillsammans är sällan något problem.

bönan 2014-03-06 13:08

Aha, tack! Vi har nästan 3 timmar på Arlanda mellan tåg och flyg så då gör vi helt enkelt så! :)

Mikey 2014-03-06 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 285420)
Aha, tack! Vi har nästan 3 timmar på Arlanda mellan tåg och flyg så då gör vi helt enkelt så! :)

Jamen dåså, vad bra. Om ni smyger iväg till check-in-automaterna i Terminal 5 med en gång när ni kommer så lär ni nog ha nästan ett tomt plan att välja platser i. Om jag minns rätt blir ni automatiskt tilldelade en sittplats till varje person när ni har loggat in, men någonstans på skärmen finns det en knapp som säger något i stil med "Byt sittplats", eller så skulle man bara trycka på själva platsnumret. Hur som helst ska ni i alla fall kunna få upp en karta över flygplanets 31 stolsrader där det bara är att välja och vraka.

PS: Undvik rad 10+11 i flygplanet. Där finns inga fönster då det går en massa kablar genom väggen i stället. :)

simonbertilsson 2014-03-31 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av Mikey (Inlägg 285415)
Du kan vara lugn, strunta i platsreservation, ni får sitta tillsammans ändå.

Norwegian använder sig av incheckning i automater på flygplatsen (Självbetjäning), så då kan ni själva plocka upp en karta och välja och vraka bland sittplatserna när ni är där. Principen "först till kvarn" är den som används, men så länge ni är ute i någorlunda god tid (typ 1,5-2 timmar innan avgång) så kommer det vara väldigt många lediga platser att välja på då många passagerare har en typisk tendens att komma lite i sista sekund... Att få 4 platser tillsammans är sällan något problem.

Jag skyr Norwegian och andra lågprisbolag som pesten (reser normalt alltid med SAS), men blev ändå inbokad på en DY-flight ARN-LLA för någon månad sedan. Jag tror inte att personen som bokade hade köpt till platsbokning, men jag kunde ändå välja plats i mobilen några timmar innan avgång. Därefter gick det förstås även alldeles utmärkt att göra det i self service-automaten på Arlanda.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009