![]() |
Gotlandståget
7 bifogad(e) fil(er)
Tack vare flera medlemmars insatser så har smalspåret kommit ut och flera fordonsprojekt är på gång. Jag som ruttbyggare vill börja med något litet nu när jag har lärt mig hur RWDecal funkar fullt ut, Så jag satte igång och att dra smalspår på Gotland och så här blev det:
|
Woops! Fel kategori! Nån moderator får flytta denna tråd till Landskapsdesign.
|
Kul att du bygger en smalspårsjärnväg! Hoppas på lite tåg nu bara...vore fint om nån kunde göra en Yp (kanske av Y6an?). Vore skoj med Västervik-Hultsfred och Lennakatten också...
|
Tror att du menar en YP och inte Yp.
Yp är en tvåaxlig Hilding Carlsson buss som de jag gjort till MSTS och står på listan att konverteras till RailWorks. YP är de smalspåriga boggierälsbussarna av femtiotalstyp som ser rätt lika ut en Y6 men det är ändå stora skillnader. Att bara smalna av en Y6 blir inte så lyckat. YP är för övrigt även de byggda av Hilding Carlsson och var av HCs egen design medan Y6 var en SJ konstruktion. HC byggde även normalspåriga stålrälsbussar men de såldes endast enstaka exemplar till SJ och TGOJ. /æ |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
YP är något jag själv skulle vilja se till RW på smalspårsbanorna... En framtida plan om Stångådalsbanan & Tjustbanan tillsammans med Hultsfred-Västerviks järnväg ligger i min idéhylla...
Här på GHJ så har jag byggt lite av de material jag har för RW, för att få till div. bodar, samt fixat en ek till Eken hållplats, och kompletterat bomanläggningen intill. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11. |