Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Problem med tangentbordet med MSTS (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33860)

Totte 2013-02-02 14:14

Problem med tangentbordet med MSTS
 
Hej!
Jag fick ett problem med tangentbord med MSTS. Vissa tangent blev verkningslösa t.ex. inbromsning av tåg. Går att tända lyset men inte släcka.
OpenRails fungerar helt normalt.
Jag avinstallerade MSTS helt och installerade på nytt till orginalnivå. Problemet kvarstår fortfarande. Kollade egenskaperna och det stod precis som förut. Provade byta min gamla tangentbord och det löstes inte.
Vad göra???:vetej:

Totte 2013-02-02 17:12

Nå´n som har problem?
Nu har jag fullinstallerat MSTS. Funkar inte ännu. RE funkar inte helt, går inte snabbflyga längre.:mad: Nå´t måste ha hänt med MSTS.

Bombardier Train 2013-02-02 18:17

Här finns lösningen på problemet. :)

Totte 2013-02-02 19:17

Tack!
Fortfarande olöst. Det är inte bara bromsen "ä" som är fel på. Strålkastare går inte att släcka. Lokbromsen går inte heller.
För några dar sen märkte jag att tangentbordets drivrutiner uppdaterades, så efter det funkar inte MSTS. Konstigt att RW och ORTS funkar normalt.

Bombardier Train 2013-02-02 21:30

Testa att lägga in de drivrutiner som du hade tidigare så borde det fungera. :)

Totte 2013-02-02 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 272952)
Testa att lägga in de drivrutiner som du hade tidigare så borde det fungera. :)

Det har jag gjort, men det hjälpte inte.

Bombardier Train 2013-02-02 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 272953)
Det har jag gjort, men det hjälpte inte.

Har du följt den här guiden? http://msts.steam4me.net/msts_errors.html#keyboard2

Du ska ta bort skrivskyddet på filer/mapparna och sedan associera rätt tangenter. :)

Totte 2013-02-03 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 272956)
Har du följt den här guiden? http://msts.steam4me.net/msts_errors.html#keyboard2

Du ska ta bort skrivskyddet på filer/mapparna och sedan associera rätt tangenter. :)

Hej!
Jag gjorde precis som du skrev. Då jag tryckte bokstaven Ä som tågbroms så försvann den, blev tomt i rutan. Provade med annan bokstav med L då syns den. Provade igen med Ä blev tom i rutan. Testade med nyinstallation av MSTS utan uppdateringar. Helt otroligt, aldrig varit med om detta!

Totte 2013-02-03 13:52

Nu har jag fullinstallerat MSTS. Funkar inte ändå!:mad:
Jag tror nå´n skit har kommit in till min dator som satte igång konflikt med MSTS.
Går inte snabbflyga med höger shifttangenten men däremot vänster shift så går det. Samma sak med belysningen med H+shift. Lokbromsen omljudtangenten funkar inte heller.
Vid tryck på F11 då stängs spelet helt.
Har inte provat AE än.
RE, kan inte snabbflyga med hö shift.

Bombardier Train 2013-02-03 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 272967)
Hej!
Jag gjorde precis som du skrev. Då jag tryckte bokstaven Ä som tågbroms så försvann den, blev tomt i rutan. Provade med annan bokstav med L då syns den. Provade igen med Ä blev tom i rutan. Testade med nyinstallation av MSTS utan uppdateringar. Helt otroligt, aldrig varit med om detta!

När du trycker Ä under Options ska det vara tomt i rutan. Glöm inte att klicka Spara.

Ang. ditt tangetbord, försäkra dig om att du har svensk tangentbordslayout. Hoppas det fungerar nu, om det inte gör det vet jag tyvärr inte... :)

Tråkigt om du har virus på datorn. :rolleyes:

Totte 2013-02-03 14:37

Jag tryckte ä det blev tomt och sparade. Bromsen funkar, men inte andra funktioner. F11:an släcker ju spelet!:mad: Ingen virus nyligen virsökningen.

Bombardier Train 2013-02-03 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 272979)
Jag tryckte ä det blev tomt och sparade. Bromsen funkar, men inte andra funktioner. F11:an släcker ju spelet!:mad: Ingen virus nyligen virsökningen.

Gör likadant som du gjorde med bromsen, fast med de andra kontrollerna (omljud, lokbroms m.fl.)

Totte 2013-02-03 21:33

Jag ger upp!
Det får vara nog och orkar inte mer. När jag trycker F11 vid fri körning låser datorn sig och spelet släcks. Så det är omöjligt!:mad::mad:
Tack BombardierTrain, för du ställde upp!:tumupp:

lukas 2013-02-04 07:37

Leit for deg Totte med tangentproblemene . Kanskje du har kommet borti en eller annen tangent som har endret innstillingen på tangenterne .

Jeg opplevde det når jeg fløy fs 9 .

Har du prøv gjennoppretting på dataen ?

Totte 2013-02-04 23:35

Ja, nu funkar MSTS i alla fall. Det blev llite ändringar med tangenter.
Ånglok, diesellok och ellok är ändrade, lokbroms minus och plus tangenter längs till höger och tågbroms ä,ö.
OpenRails funkar normalt som förr.
:Yeah::Yeah:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009