![]() |
Går det att få Mac OSX PC-aktigt?
Hej! Skolan har gett oss MacBook-datorer till skolarbete. Har installerat Win7 på min, men kan inte använda det i skolan eftersom de på något sätt blockerar Windows från att ansluta till skolans WiFi. Därför undrar jag om någon vet om det går att ändra några inställningar så att det åtminstone liknar Windows? Börjar bli vansinnig på att tex sitta och klicka som en dåre i höger hörn utan att det händer ett skit...:visslar:
|
Varför blockerar nätverket Windows?
Mac är ju förgånget, Apple förlorade striden mot PC.. :visslar::tumme_upp: |
Om jag det visste så vore alla problem ur världen... Datorn ansluter problemfritt till ALLA nätverk utom just skolans. Kommer upp en ruta som ber om användarnamn och lösenord, anger dessa, några sekunder senare kommer en ny ruta upp som meddelar att "Det gick inte att ansluta". Det hjälper inte direkt att skolans datatekniker är en skräckinjagande person som alla är livrädda bara att gå i närheten av...:visslar:
|
Du kommer antagligen inte in med din dator då den inte finns med bland dom datorer som finns på skolans server och registrerade i maskinparken. Enda sättet att kunna använda datorn även där är troligen via trådlöst med dongle "modem"
|
Det är dock konstigt att andra kommer åt skolans nätverk på sina mobiltelefoner. Jag har ingen "smart-fån" så jag har inte kunnat pröva.
|
Citat:
Att vara skräckinjagande är väl en del av varje skolanställds jobb? :grin: |
Ja, det ligger nog något i det! :grin:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:42. |