![]() |
Få objekt att bli kompatibla med TS2010
Jag har ganska länge nu förökt få vissa objekt att fungera med TS2010, utan lyckat resultat.
Vill någon vänlig själ här förklara för mig hur jag åtgärdar fel som detta? Error: The *.texture.txt file is missing for texture resource 'stolpe.texture'. |
Har du sökt svaret här?
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?56002-Listing-of-Errors-and-How-to-Fix-Them ...eller någon annan tråd under samma avdelning? http://forums.auran.com/trainz/forumdisplay.php?59-TS2010 |
Jättebra tips, Svenolov - förutsatt att man klarar engelskan och trainzspråket. Och det gör inte jag i alla fall.
Nisse |
Tack för tipset svenolov.
Hittade ett tips från forumet där, lösningen var att ladda ner Pevsoft och konvertera texturefilerna. Men det dök upp ett annat problem istället, ska kolla runt lite på forumet. Tror nån annan hade det problemet förut. |
Hej.
PM2IM ska du också köra. Ekan har hjälpt mig med en massa tips, angående detta. Om du söker på mitt ID så borde du hitta Lycka till! // Christer |
Tack Crille.
Ska göra det. |
Citat:
Nisse |
"Nils Bild"
Är ditt ID Nisse "baloo406" är mitt |
Jag har jobbat som journalist i 45 år. Hade jag skrivit"ID" i stället för "namn" hade sparken legat nära. När det gäller förkortningar skall man vara mycket försiktig. Dom går bra att använda - om man förklarar betydelsen inom parentes bakefter. Exempelvis SMS (som man säger) eller s. m. s. (som man säger).En bättre och mindre larvig förkortning är m a o (med andra ord),
Fhut (förlåt helt utanför tråden). Nisse |
Sorry Nisse.
Trodde "ID" var något som alla förstod, har jobbat för länge med datorer tidigare, med alla dess förkortningar. Och "crille40" är inte mitt namn ;p Steffe80, hoppas det löst sig.... // Christer |
Citat:
Nils, det här får vi leva med den tid vi har kvar. Alla dessa förkortningar kan skapa både missförstånd och uppror. Men jag måste erkänna att jag inte är bättre själv, än någon annan. Fhut (förlåt helt utanför tråden) - numera bevingad förkortning myntad av Nisse. ;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Det löste sig på så sätt att jag fick objekten kompatibla med TS2010.
Men det dök upp 2 problem till istället, jag har sökt svaren på båda frågorna här på forumet utan lyckat resultat. Det ena är att texturerna på vissa objekt ser väldigt märkliga ut, jag vet att nån annan hade samma problem förut men jag kommer inte ihåg lösningen. Det andra problemet är att jag har nyss köpt ny dator och har kopierat localmappen från gamla datorn. Och efter det gjort extended database repair. Men ändå så saknas mängder med material gentemot vad jag hade förut. Skulle behöva lite tips och råd |
Hej,
De granna texturerna har du lösningen på här. "Enable hardware accelerated texture compression" ska inte vara ifylld. Förutom UserData/local behöver du också kopiera UserData/original för att få med allt. |
Eller, Steffe80, skriv in "Spår som trasmattor" i Sök så får du en bra svensk bruksanvisning i tråden. Glöm inte att ta ner DirextX 9-filen. Och committa cdp-filerna.
Eftersom jag ominstallerat datorn så är det snart min tur att köra ""trasmatterundan" igen på behaglig svenska. Nisse |
Tack alla för hjälpen.
Texturerna åtgärdade, och nu vet jag hur jag åtgärdar dom övriga felen. Nu kanske man kan återuppta ruttbygget som varje gång slutat med datorkrash eller att man ledsnat pga datorns enorma brist på kapacitet. Nu när jag har en ny dator med betydligt större kapacitet så är förhoppningen att jag ska kunna börja bidra med banor till forumet. Skulle vara kul att nån gång kunna ge lite istället för att bara ta. Tack igen till alla. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14. |