![]() |
Vad tycks om denna spårplan
1 bifogad(e) fil(er)
Hej, här är en spårplan som jag har gjort själv.
Jag har gjort många spårplaner. Jag vi veta vad ni tycker om den. Ser det bra ut. Är det nåt användbart. Den är inte riktigt färdig. :) |
Spårplaner är alltid skoj, den här är ju ganska "rakt på" och jag har inga speciella synpunkter på den egentligen. Signalerna kan jag ha lite tyckande i dock...
|
Signalerna sitter på exakt samma ställe som i verkligheten. (Skavstaby)
|
Citat:
Fast hur menade du då "en spårplan jag gjort själv"? |
Jag har ritat den i paint. jag har titta på bilder och YouTube och gatuvy.
Växlarna från dom inre spåren till dom yttre spåren är 225 meter långa. hastigheten är ca 100 km/h i genom växlarna. Sth på linjen är 160 km/h på dom inre spåren, (2U, 2N) 200 km/h på dom yttre spåren. (1U, 1N) Skavstaby ligger på Ostkustbanan, System H, Fjtkl Cst. |
130 km/h i växlarna om jag minns rätt.:)
|
Mellamblocksignaler för dubbelspår bör vara femskens. Varje signal måste vara unik. Signalbeteckningarna kan därför kompletteras med stationsbeteckning. Sen undrar jag vilket signalsystem du använder. Det verkar inte vara enligt principen udda/jämnt som f d Banverket använder. Här en länk till Banverkets system. Tabellerna på sidorna 3 och 4 är det intressanta.
http://ida8iext.banverket.se/bvdok_e...5-993697196452 Nisse |
Citat:
Detta är taget från verkligheten, Driftplatsen finns på riktigt. Signalerna sitter där dom sitter i verkligheten och rätt antal sken. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47. |