![]() |
Problem med HOG
Hej
Försöker att ladda in DEMkartor till Trainz, då får jag bara felmeddelande som lyder. Error:tile template file_blank.dat not found or falied to open. Vad beror det på å vad ska jag göra för att få det att fungera ? M.V.H H-E Hedström |
Gissar att felmeddelandet kommer upp i samband med nedladdning från Radio Mobile. Har du uppdaterat RM? Har du följt till punkt och pricka DEM-manualen? Jag har helt nyligen tagit ner en DEM-bana tre gånger på raken utan problem.
Jag utgår också ifrån att du tömt den s k Demokarta-mappen men lämnat kvar de två filerna som börjar med "N4...". Berätta gärna i vilket samband felmeddelandet dyker upp. Sånt underlättar. Nisse |
Det är när jag ska importera till Trainz
har fått färdiga demkartor från Bengt men måste använda HOG för att importera har fyllt i alla steg i HOG men det kommer när jag ska generera M.V.H H-E Hedström P.S Ska också säga att jag inte får fram att fylla i Europa i RM Rutan för vilken karta finns inte |
Det här får vi fundera på. Tror att det är dags för Bengan och Benkegbg att rycka in. Vi behöver er hjälp.
Svara på: Har du fyllt i höjder? Har du klickat på gråskala när du läser in höjdvärdena i Pick SRTM? Nu tar vi en sak i taget och väntar på att grabbarna - Bengan och Benkegbg - skall vakna Det är klart att det här skall fixa sig. Nisse |
Hej!
Jag antar att du har problem med de kartor som ligger i HOG-mappen där du vill starta nya kartor i Trainz? Jag har skickat ett mail till dig som beskriver hur du gör. Hälsningar |
Hej.
Tack till ni som har hjälpt mig. La kartorna där filen som jag fick felmeddelande låg då fungerade det utmärkt. M.V.H H-E Hedström |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34. |