Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   STL koppel på DLS. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32196)

svenolov 2012-03-10 19:46

STL koppel på DLS.

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bear (Inlägg 244848)
...
Av någon anledning lyckas jag inte ladda upp CDP filen fast den bara är drygt 6 MB. Ni får hämta ifrån droppbox istället tills det lyckas med att ladda upp den här: http://dl.dropbox.com/u/14561756/z43.cdp

Den kommer inte upp till DLS just nu efterssom STL koppel och script inte finns där och jag är beroende av dem.

Grundbulten ligger numera på DLS så att det finns möjlighet att ladda upp vagnar med STL-koppel dit. Jag har valt att lägga endast skriptbiblioteket där, med instruktioner om uppdateringar.
-

bjornl 2012-03-11 15:07

Hej svenolov

Det tackar vi för! :grin:

DONJ:s material finns numera på DLS med hjälp av denna.

En sak jag lärde mig var att slutljus corona vit/röd samt corona och röd lykta för slutljus ånglok inte hörde till STL paketet utan var assets som LAn hade gjort separat.

Jag gjorde DONJ kopior med (LAn:s goda minne) som nu finns spå DLS så dessa kan de som vill använda.

lan 2012-03-11 15:56

Jag har inget "gott minne" men det var bra att du laddade upp dom!

Nils Blid 2012-03-11 20:42

Skriv in i DLS "DONJ" och massor av objekt dyker upp, inte minst smalspårsloken som nu är utomordentligt lätta att hitta. Här finns oerhört mycket annat att hämta - mycket tack vare Björns stora insatser. Han har, plus andra, utvecklat svenskt material - en nödvändig vara för oss banbyggare. I DLS finns allt, skulle jag tro, översiktligt samlat i ett 100-tal olika objekt.
Genom att Svenlolov lagt ut sitt grundscript är nu DONJ:s hela material tillgängligt.
Testade att ta ner Kalhygge. Mycket fin textur men någon har tagit hand om stubbarna och förvandlat dem till töreved,förmodligen för att tillverka tjära åt DONJ - och skicka faktura i efterhand.

Nisse

spyfrog 2012-03-11 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 258040)
Skriv in i DLS "DONJ" och massor av objekt dyker upp, inte minst smalspårsloken som nu är utomordentligt lätta att hitta. Här finns oerhört mycket annat att hämta - mycket tack vare Björns stora insatser. Han har, plus andra, utvecklat svenskt material - en nödvändig vara för oss banbyggare. I DLS finns allt, skulle jag tro, översiktligt samlat i ett 100-tal olika objekt.
Genom att Svenlolov lagt ut sitt grundscript är nu DONJ:s hela material tillgängligt.
Testade att ta ner Kalhygge. Mycket fin textur men någon har tagit hand om stubbarna och förvandlat dem till töreved,förmodligen för att tillverka tjära åt DONJ - och skicka faktura i efterhand.

Nisse

Allt DONJ material är tyvärr inte tillgängligt på DLS ännu. Det är två tidiga stationer som jag gjort som jag inte lagt upp pga de suger (de skall göras om) samt min timmervagn finns ännu inte. Den är dock på väg upp när jag hinner utrusta den med STL koppel. Två vagnar skall det vara. En med och en utan broms.

spyfrog 2012-03-12 22:34

1 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 51884

Nu är 25:an hos Björnl för test och debug hjälp - den kopplar bara ena kopplet så jag hoppas att Björnl vet varför....
En stor fördel med STL kopplet är att det även är snyggare än mina statiska koppel - det höjer utseendet på vagnen. :tumme_upp:

ekankal 2012-03-12 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 258100)

Nu är 25:an hos Björnl för test och debug hjälp - den kopplar bara ena kopplet så jag hoppas att Björnl vet varför....
En stor fördel med STL kopplet är att det även är snyggare än mina statiska koppel - det höjer utseendet på vagnen. :tumme_upp:

Helt OT (ber om ursäkt för det), men fanken, bäste herr spyfrog ;), vad vagnen ser bra ut :applad:.

lan 2012-03-12 23:35

Javisst är Spyfrog en fena på att bygga! Hur snyggt som helst :applad:

spyfrog 2012-03-13 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 258102)
Helt OT (ber om ursäkt för det), men fanken, bäste herr spyfrog ;), vad vagnen ser bra ut :applad:.

Tack så mkt för berömmet ekankal och lan - det värmer verkligen.
Det här är ju en renderad bild så den ser bättre ut än Trainz versionen eftersom skuggor mm kommer med (tänk om Trainz kunde lägga till dem också, vad mkt snyggare allt skulle bli)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10.