![]() |
Nytt Ångloksljud !!!
Det gamla ljudsystemet med idle, up och down är nu skrotat. Jag har använt de nya principerna i 3.1 för att göra ångloksljud. Det är rätt mycket jobb i Audacity men är nog mödan värt! Jag har gjort tre olika ljud.
Till B, F och Sb ett lite dovare kraftfullt ljud. Till J, Ke och N ett något ljusare Och till småloken W och Y ett ännu lite ljusare. Jag kommer att ladda upp de tre på Download idag (mellan skinkan och gröten). För att slippa ladda upp alla loken igen får ni själva ändra i config.txt: i början finns raden: enginesound <67375:XXXXXXX> som ni ersätter med: <67375:100490> för F och Sb <67375:100491> för J, Ke och N <67375:100501> för W, Wp, Wt och Y i slutet i kuid-table gör ni likadant. Lycka till! |
Lite dokumentation vad jag utrönt idag.
1 bifogad(e) fil(er)
Ett PDF-dokument:
|
Hej!
STORT TACK.:tumme_upp: Du får härmed plats i min stab som Datasnille. Herman Kluring (assistent/rådgivare) Lan (datasnille) ersätter Clas Komputer Göran Kartinger (arkitekt) Sonja Kvastflisa (hembiträde) Rolf Knuting (transportminister) President Ben (ledare för Bensland på livstid) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:43. |