![]() |
Nedlagt tillsvidare
Jag har beslutat lägga ned Trainz tills vidare p.g.a. stora problem att få det att fungera!
Andra får gärna ta över men jag är "skit-trött" på Trainz just nu. Vi får se om det nya året ger förnyad energi? God jul och gott nytt till er ALLA! |
Ditt beslut LAn har jag stor respekt för. Det förstår du om du läser mitt inlägg under Allmänt. Men jag hoppas, och tror, att du inte helt kan hoppa av. Din hjälp och ditt kunnande behövs nämligen i jakten efter klarhet.
Du tog ett drastiskt beslut i dag, jag tog ett i går. Något är galet, men enda sättet är att gemensamt gå vidare för att finna lösningen. Och kommer vi på lösningen, LAn, så rullar vi vidare - eller hur...? Nisse |
Instämmer till fullo med vad Nisse säger.
Du vet inte hur många gånger jag har beslutat att lägga ner Trainz. Massor av motgångar och besvikelser. Men det finns alltid en liten gnutta av optimism kvar i oss alla, hoppas jag. Trots alla motgångar och besvikelser så kämpar vi på. I alla fall jag. Så jag hoppas innerlig att du också har en liten gnista kvar och ser fram emot att få ta del av dina alster, ditt kunnande och alla tips och råd vi kan dela med varandra. Hoppas vi hörs av igen efter nyåret med nya friska tag. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR. Hälsningar |
Ajdå!
Du har säkert haft tågintresse väldigt länge och jag hoppas du har det fortfarande. Jag har varit tågintresserad i 60 år och är det fortfarande. Tycker det är kul att bygga och följa forumet. Du kan väl pröva med att börja bygga landskap med nya tag för det finns ju massor av svenska tåg hos Trainz numera tack vare dig. Ibland kan det var skönt med lite semester, då kommer säkert suget tillbaka. |
Ajdå, vilken lömsk tomte:rolleyes:.
Här har den ena efter den andra, fina julklappen ramlat in och sedan kommer tomten, med detta läskiga paket som får hela den svenska Trainz-världen att skaka och jag som precis hade börjat tro på tomten igen:vetej:. Har annars full förståelse, att du har ledsnat. Så som du har sprutat ut saker, på den svenska marknaden och som fick mig, att få tillbaka glädjen med Trainz. Får hoppas, att du äter mycket god jul & nyårs-mat, så att du försoffas och inte orkar göra något annat, än att ta dig fram till datorn och få tillbaka inspirationen för Trainz igen. Om inte, så får jag önska God Jul och Gott Nytt År och samtidigt tacka för allt det fina materialet, som du har gjort och delat med dig utav:applad::applad::applad:. Håller tummarna, att du är tillbaks inom kort (får bli en tumme upp istället:tumupp:). |
TACK Alla!
...för trösterika ord. De senaste dagarna har varit eländiga (se post "VARNING !!!").
Men nu är plågorna över efter två nätters vakande vid min mila (läs dator). Jag har satt en svart tejp på skärmen där N3Vs glada julbudskap "Your Trainzbuild is out of date" kommer upp! |
Citat:
Jo, ibland är det utmärkt att lägga det hela åt sidan och engagera sig åt helt annat ett tag. Hur mycket man än svurit att nu får det bannat vara nog med tågsim, så brukar det inte vara mycket längre än några dagar... Sen florerar idéerna igen och det man svor åt simulatortillverkaren för några dagar sedan (i mitt fall railsimulator.com) är som bortblåsta och glömda. Tur man är så lättlurad... :D Hoppas det löser sig med de omedelbara bekymren! |
Citat:
lättlurad och kort minne är mina bästa bundförvanter i umgänget med Trainz, förutom alla här på forumet som stöttar. Upp ger jag aldrig även när det går nedåt ibland! |
Heja lan :tumme_upp:
Jag är kanske inte lättlurad och har ganska gott minne - men min bästa egenskap är trots allt min envishet och mitt tålamod. En åsna skulle blekna vid sidan om mig. Skall göra ett nytt försök att komma upp på banan - låter vara osagt om det är för sista gången. Väntar på att datorn skall mala färdigt. Trainz 2010 är raderat och nu är det defragmentering innan omstart. En defrag som hittills tagit 6 (!) timmar och det är ännu inte klart. Därefter nyinstallation och stopp vid 44088. Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:33. |