Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Någon som kan rekomendera nån USA-rutt? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30763)

vadokunvot 2011-08-26 17:05

Någon som kan rekomendera nån USA-rutt?

Har beslutat mig för att vidga mina vyer utanför Sverige och Tyskland och lagt över växeln mot USA, kan någon rekomendera nån bra US rutt som är gratis och inte kräver tusen olika super packs och andra rutter, alltså en stand alone-rutt. Å Jag föredrar en oelektrifierad godsrutt;)

Har hittat några snygga amerikanska lok och vagnar så det vore kul att köra onödigt långa godståg på nått annat är Marias Pass.

Även tips på sidor med amerikanst material utöver det som finns på TrainSim.com tages tacksamt emot.

bönan 2011-08-26 17:18

Ja, det vore trevligt med tipps på USA-rutter tycker också jag. Jag har inte lyckats hitta några som är speciellt snyggt gjorda, trotts att skaparna verkar anse det, amerikanarna verkar sätta ribban lägre än vi gör...:rolleyes:

NorwegianTrainz 2011-08-26 20:35

ATSF Glorieta Pass II :tumme_upp:

vadokunvot 2011-08-27 07:24

Tackar för det tipset, ska ladda hem och testa.

Håller med dig Bönan till 100%

Dson 2011-08-27 12:13

Jag höll såklart på att föreslå Rogers Pass (CP Mountain Sub), men kom på att den är payware...
Sen höll jag på att föreslå CP MacTier Sub, men kom på att den är kanadensisk:)

Så okej; Då säger jag Whitefish-rutterna. Det var kanske 5-6 år sedan jag körde på den linjen (sen jag började med MSTS igen är det kanadensiskt som gäller all the way), men då var det en kanonrutt.
Hursom, Whitefish 8 (som den tycks heta numer) består av BNSF's sträcka mellan Whitefish och Eureka, fortsättningen av Marias Pass västerut kan man säga:)

Det är nästan så att jag är sugen på att prova den igen, men orkar verkligen inte ladda hem allt jag då skulle behöva för att få det bra. CP-tåg på BNSF-linje går inte för sig;)

GBSF 2011-08-30 07:08

Fick nyligen en hårddisk med en hel del grejer (98gb!) till tågsim på, fanns en hel del Amerikanskt, kan kolla igenom dem och se om det finns nå' bra!

vadokunvot 2011-08-30 09:32

Glorias Pass var ju faktiskt en rätt trevlig rutt, väldigt snygga lastbilar som far runt på vägarna och rutten ger verkligen den rätta känslan av den amerikanska södern, man känner sig nästan svettig när man kör.

Kul att testa lite nytt, börjar smått gilla de amerikanska loken, dock är de inte i närheten av att vara så snygga som svenska och vissa tyska lok ;)

Dson 2011-08-31 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 244531)
Kul att testa lite nytt, börjar smått gilla de amerikanska loken, dock är de inte i närheten av att vara så snygga som svenska och vissa tyska lok ;)

Nej, det är få amerikanska lok som är några skönheter. Men däremot är det ju rå kraft för tunga tåg. Att ta sig ner för backar på upp mot 20 promille med tågvikter som närmar sig 15-20.000 ton, kräver sin förare. Det är inte det lättaste, gäller att veta vad man gör...:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14.