![]() |
Hjälp med 3d
1 bifogad(e) fil(er)
|
Är lite svårt att se men kontrollera så att du har ordning på smoothing groups eller så är det en texturskarv men dom brukar vara lite skarpare och inte så utsmetade. Ser du någon skarv i texturen i 3dsmax om du går nära objektet utan edged faces påslaget i viewfront?
|
1 bifogad(e) fil(er)
|
Ser ut som om det är ett textur/mappningsproblem trots allt iom att det mörkare bandet ser speglat ut i vad jag tror är din textursöm, desutom ser det ut som uv-kartan(vitt rutnät) lyser igenom texturen på sina stället. Kolla texturen så att du inte har mörkare pixlar i endera änden. Prova att ge texturen lite mer "överhäng" mot uv-kartans gränser får se om det hjälper
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009