![]() |
Ett gott skratt på kvällskvisten
1 bifogad(e) fil(er)
Hej allesammans
Även jag har blivit inspirerad av Vovvens fantastiska E- lok och tänkte mig börja med annat än hus. Fast i en mycket blygsammare skala. Sagt och Gjort, jag har börjat testa efter Paul Hobbs tutorials och nu har jag fått in modellen sådan den nu ser ut i Trainz. Att den är ful och att kopplingsstängerna leker kanotist som paddlar det bryr jag mig inte om just nu. Men jag drar gränsen vid att den plötsligt blir osynlig när jag skall ut och köra. Ljus och rök fungerar som det skall och nog kan jag köra omkring i min fantom. Men syns gör den inte? Har någon erfaren en ide om vad jag kan har gort för fel. MVH / BjörnL PS Spyfrog, du har ett privat meddelande från mig. |
Det är ju bra att du tar det med ett GOTT skratt!
Själv hade jag LÅNGT till skratt när jag slet med detta. Läs om ALLA mina problem under E loket från start om t.ex propeller effekten på bogeyn. Tog LÅNG tid innan detta ordnade sig. Vad gäller ditt specifika problem så råkade jag konstigt nog inte ut för detta, men däremot ditt "paddel problem" Det var ett typiskt SBR(SkitBakomRattarna) fel då jag länkat vevstakarna fel. Men, du har kommit VÄLDIGT långt redan. Kämpa på och lycka till! |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Vovven
Tack :-) Nej ge upp har jag absolut inte någon tanke på. Däremot har jag övergivit Primus och bygger ett nytt lok efter eget huvud för att öva. Det är mkt löst modelerat efter JTJ ånglok nummer 9 "TALLÅS" (har ju bara lite bilder att gå efter). Har också beställt "The Gmax Bible" och hoppas den skall hjälpa mig med all den info om programmet som tut:arna tar för givet att man kan. MVH / BjörnL |
Hej Björn
Missade ditt pm till mig, läste det först idag. Har skickat ett PM och mail till dig. //Mathias |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:00. |