![]() |
Har problem med U-Bahn
2 bifogad(e) fil(er)
Hej, jag undrar hur man öppnar dörrar och ändrar destination till BVG U-Bahntågen i Trainz 2009! Jag undrar också hur man ändrar skyltarna på plattformarna...
Svara så fort som möjligt... |
förvänta dig inga svar innom 3 dagar..
så de spelar ingen roll om du skriver "skynda er att svara" Svaren får du du genom att läsa manualen http://www.m-r-software.de/berliner%20u-bahn.doc Första delen är på engelseka (du får scrolla förbi den tyska inledningen) |
Jag kan säga direkt här att man öppnar högra dörrarna med I.
Vänstra dörrarna med O och stänger alla oavsett vilken sida med W. EDIT: Skrev fel tangenter Men är fixat nu. |
Har lite fler problem...
Jag har nu läst lite i manualen (tack Leoj!) och kommit fram till att det är e som ändrar vad det ska stå på tåget och på plattformsskyltar på stationerna. Nån som vet var man kan hitta den för jag har den inte och den finnns INTE på DLS!
Tack för svaren... |
"Nån som vet var man kan hitta den"
Hitta vad? |
Hehehe...
Glömde skriva att det var driver-commandot som krävs! :rolleyes:
Är bara sur att commandet inte finns :mad: |
Commandot heter :Zielschild einstellen
|
Citat:
|
Då har du det inte installerat, vill också ha det.
Kanske ska maila honom. |
Han som gjort scriptet el.?
I CM så står det att jag har allt installerat, så det är nåt skumt... |
öh.. har du det installerat, så finns det och ska fungera..
Om du söker efter kommandot i CM, hittar du det då? Du kör på u-bahn rutten eller är det ngn egen? |
Jag kör på både egna och U-Bahn Berlin (av mcq på DLS) men jag har både tryckt på den lilla gröna pilen på nedre menyn och gått ur hytten och tryckt på Ctrl+Högerclick men det finns inget som heter "Zielschild einstellen"!
Jag vet inte vad det är för problem men jag ska ta screenshoot senare... Funkar "Zielschild einstellen" för dig, eller??? |
Vart hittade du commandot?
Laddade du ner ett paket med allt i eller enskilt? |
Som sagt, hittar du kommandot/regeln i CM??
|
Rc611: Vadå "vart hittade du kommandot"? Och jag ladda ner banan/tågen/allt annat i 8 pack.
Leoj : Ja, den finns i CM men där heter den "Change destinaton sign"... Ursäkta om jag har skrivit fel men jag kan bara skriva med en hand för jag har stukatden andra! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:35. |