![]() |
Datorn startar om...
Hej!
Nu är jag bekymrad över min dator. Varje gång jag stänger av Route Editor så blir skärmen svart och sen blå med vita texter och datorn startar om. Sen efter en stund får jag meddelande om att datorn har återställts efter allvarligt fel. Vad beror det på??? Tacksam för vettig svar! |
Jag får lite vibbar från MSTS barndom, där om man hade för lite primärminne fick ungefär det här fenomenet...
Att det idag skulle vara bekymmer låter ju egentligen inte rimligt då vi har typ 10ggr så stort minne idag, men ändå... Vad har du för operativsystem och hur mycket minne har du? Är det möjligtvis också så att det inträffar i Göteborgsdelen av din rutt? Där har du väl ganska mycket med objekt, om jag inte missuppfattat det så har du löst tricket att lura RE med max antal objekt, så kanske en kombination av mycket objekt och för operativsystemet snålt återstående minne? Bara ett långskott, men nånstans får man börja och det lät så bekant från forna MSTS-dagar. :) |
Har av och till haft liknande problem med grafiktunga spel, bl a Battlefield Bad Company. Har dock aldrig upplevt det med MSTS.:)
|
Citat:
Grafik är ATI HD5770 AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor Jag tror det är nätagg är lite för svag 400W. I Göteborg C är det hittils 1620 objekt/tiles. Försöker hålla ner antalet som möjligt. Måste tänka på signaler ska få plats med. |
Min tanke var samma som Mazz, att det var nått med för lite minne. Men med 3 GB borde du inte ha några problem. Har du suttit länge i RE när detta händer eller är det samma sak om du skulle gå in i RE och direkt gå ur?
Och det är 32-bitars OS som högst kan använda 3 GB minne, 64-bitars klarar mer. Om du kan, skaffa Windows 7 64-bitars. Du kommer inte ångra dig! |
Citat:
|
Då låter det faktiskt som det är nått med för lite minne, har du mycket annat igång samtidigt du bygger? Finns ett program, end it all, som stänger ner en massa program, som annars ligger och går i bakgrunden. Kanske nått att testa? Och är du inte ute på nätet samtidigt, så kan du stänga av virusskyddet också...
|
Jag upptäckte ett program som dök upp för ett tag sen, som heter BDA Remote. Vad sjutton är det för nå´t? Hoppas nå´n vet.
|
Citat:
|
Hej!
Jag tror att det är löst nu. Det är bildskärmens egenskaper uppdateringsfrekvens som var på 60 Hz och jag ändrade upp till 75 Hz. Funkar rätt bra och mycket snabbare. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18. |