![]() |
Nya problem
Är det någon som vet vad det är för fel när man lägger en räls, och sedan är det omöjligt att flyta eller placera en trackmark på spåret?
Jag har samma problem med tex. Dvärgsignaler. Ofta går det heller inte att få en automatisk växel när man lägger till ett stickspår, utan man måste först infoga en cirkel (spline?) innan det fungerar. har också glömt vad man skall göra när ett lok vägrar att åka förbi en växel till dess trackmark på andra sidan, bara för att det står vagnar på spåret längre bort? Detär ju till vagnarna man vill för att koppla. |
Det låter lite som om det första felet beror på om du har något över rälsen, typ kontaktledning. Den brukar "äta upp" spåret, så när man försöker placera ut vad det än nu än är, så tror spelet att den ska placeras ut på kontaktledningen, vilket då inte fungerar.
Prova zooma ut en massa steg, eller vara mest inzoomad. Då brukar trainz bli lite lurat :) |
Tack för svar ,men nej, det är en sträcka som ligger mitt på platta marken utan något mera såsom ledningar eller nåt. provar man att flytta en trackmark tex, så tar det tvärstopp och man får ta bort och lägga ny räls för att få det att fungera.
|
Jag löste ett problem precis! jag döpte signalen (dvärgen) till signal 01. Sedan använde jag commandot "couple to vehicle behind signal". funkar klockrent. Då åker loket förbi röd signal och kopplar. :tumupp:
|
:confused:....och detta fungrade endast på detta ställe på banan!
...Samma scenario på annat ställe fungerade inte alls av någon anledning. Fick där ta till andra metoder utan signal och med "couple vehicle facing trackmark" istället. Mysko! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46. |