![]() |
Lejonbur, glasveranda eller litt C4.
1 bifogad(e) fil(er)
Det var så svinkallt idag att jag började bygga en sommarvagn bara för att hålla värmen uppe.
|
Mums! Efterlängtad modell! :D
|
Oljad teak och fernissad furu.
1 bifogad(e) fil(er)
Det jobbas på med Glasverandan. Texturarbete mest men min sommarvagn börjar ta form!
|
När du säger C4 tänker jag direkt på Stockholms gamla tunnelbanor... Finns det något chans att du skulle kunna bygga en sådan? Skulle vara min högsta dröm...
Snyggt jobb Iallafall, sommarvagn håller väl hoppet uppe? :) |
Hej!
Lan vilka program använder du har du några mallar att gå efter. gubben50 ----------- John |
Citat:
Att bygga en tunnelbanevagn.;) Leoj, har ju annars påbörjat en så smått. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27964 EDIT: Det höll jag på att glömma. Tjusig vagn Lennart. |
Citat:
|
101217
1 bifogad(e) fil(er)
Nu återstår filigranarbetet med grindar, konsoler och övergångsbrygga.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mmm, fantastiskt fin!
En enda bild har jag på en sån här fin vagn, kanske kan den vara till hjälp? |
Tack Mazz,
den vagnen har jag faktiskt på bild från nätet men då står en personvagn bakom. Finns vagnen kvar i Strömsnäsbruk och i vilket skick är den idag? Intressant om nån vet! Kan ju bli ett resmål i sommar (Trainzbyggande lockar till resor!). |
Finns det en C4:a kvar!? :drool:
Får man fråga vad det är för nummer på vagnen? Hittade nämligen en i Föreningen Veteranjärnvägens vagnslista, nummer 1768. |
Citat:
|
Citat:
|
De finns kvar i Strömsnäs men blivit utsatta för vandaler gång på gång
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
På min modell har väl det mesta kommit på plats och sen väntar animeringar av dörrar, grindar och bryggor plus alla fästpunkter som skall sättas ut. Skall först "Trainzifiera" vagnen för kontroll och justering. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:29. |