Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Nån som vet (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27408)

Fredrik1996 2010-08-18 16:27

Nån som vet

Hej igen. Jag skulle idag ladda ned de där svenska 80-tals vagnarna och så går det inte när jag ska installera det i Package manager. Får felmeddelande hela tiden om jag klickar på install i Package manager.
nån som vet?:vetej:

bönan 2010-08-18 16:49

Du får ta och tala om vad som står i felmedelandet också, annars är det svårt att hjälpa till!

Fredrik1996 2010-08-18 17:02

Okej. Så här står det. Ett undantag som inte hanteras har uppstått i ditt tillämpningsprogram. Om du klickar på fortsätt så ignoreras det här felet. Om du klickar på avsluta avslutas tillämpningsprogrammet omedelbart. Det gjordes ett försök att läsa eller skriva till skyddat minne. Detta indikerar ofta att annat minne är skadat.

Bombardier Train 2010-08-18 17:29

Kör du det i Administratörsläge i Win. 7/Vista? Brukar lösa en del problem.

Fredrik1996 2010-08-18 17:54

När jag ska starta RW så brukar den fråga efter administratörläge. Ja, jag kör i administratör läge. men vet ej i Win eller 7/vista. Men när jag klickar på Avsluta på felmeddelandet så stängs RW och en ruta poppar upp i ena nedersta hörnet och så står det att "dataexekveringsskyddet" har stängt RW för att skydda datorn.

Bombardier Train 2010-08-18 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik1996 (Inlägg 216144)
Ja, jag kör i administratör läge. men vet ej i Win eller 7/vista.

Har du win vista eller 7? I så fall är det bara att hö-klicka och välja administratörsläge.
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik1996 (Inlägg 216144)
Men när jag klickar på Avsluta på felmeddelandet så stängs RW och en ruta poppar upp i ena nedersta hörnet och så står det att "dataexekveringsskyddet" har stängt RW för att skydda datorn.

Låter nästan som att det är ett antivirusskydd som blockerar? Vad har du för program?

Fredrik1996 2010-08-18 19:03

Om du menar virusprogram så har jag Avira Antivirus. Den är Aktiv, den är på alltså.

Hawk 2010-08-27 01:03

.............

pussgurkan 2010-08-27 07:56

reply: Dataexekveringsskydd

Dataexekveringsskyddet är en säkerhetsfunktion som kan förhindra att virus och andra säkerhetsrisker skadar datorn. Skadliga program kan försöka angripa Windows genom att försöka köra (exekvera) kod från datorns minne som är reserverade för Windows och andra behöriga program. Sådana angrepp kan skada program och filer.

Dataexekveringsskyddet kan skydda datorn genom att övervaka program och kontrollera att de använder datorminnet på ett säkert sätt. Om dataexekveringsskyddet påträffar ett program på datorn som använder minnet på ett felaktig sätt stängs programmet, och ett meddelande visas.

Detta går att stänga av sök på Dataexekveringsskydd i windowshjälpen
och förl anvisningarna
OBS! var försiktig nu är du inne och petar i datorns säkerhet
gör en backupp av systemet först, skapa en återställningspunkt och kolla att du har en återställningsskiva

Fredrik1996 2010-08-27 14:43

Det ska jag, Absolut.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.