![]() |
msts fel
hej kan någon hjälpa mig fort. jag startar mitt msts och när den ska ladda i början stängs spelet ner:vetej: jag har ominstallerat och avinstalerat men den gör exakt samma sak och vissa av mina saker som jag la in på msts finns kvar:confused:
|
Hej!
Om du har installerat MSTS från skivornq, så ska det fungera normalt om inte du har installerat fler rutter. Om du ska installera fler rutter så krävs updateringar av MSTS. 1. MSTS-Update 2. NewRoad 3. X-Tracks 4. MSTS-Bin Hoppas du hänger med! |
men jag mena när jag startar hela spelet så ska den ladda innan man kommer in i menyn. men där står man bara stilla och det händer inget så stängs det ner?
|
Du måsta ha installerat fler rutter, för annars kraschar spelet. Det finns redan 6 stycken rutter, orginalrutter som följer med skivorna.
De andra rutter t.ex. Trollhattan_Light och DK2000 m.m. då krachar spelet, om du inte har uppdaterat MSTS. |
när jag ska göra en egen aktivitet så när jag ska öppna banan så kommer det fram ett meddelande där det står `failed to load track
|
Citat:
|
banan heter dk2000h
|
men jag har windows 7 det beror inte på felet väll?:confused: men när jag dubbelklickar på start ikonen till msts så kommer man till där i början där den laddar innan menyn kommer men den laddas inte alls där sen stängs den ner? jag har testat och ta bort banan och då startar spelet:vetej: men när jag ska in på där man gör aktiviteter så kommer det fram failed to load track och en gul varnings triangel. jag har trollhättan light men den startar inte och jag har xtracks och newroads men dom kanske har installerats på fel sätt?
|
Det kan vara X-Tracks och Newroad. Har du installerat Newroad först och sen X-Tracks?
|
Kör MSTS som Administratör. (Högerklick) Kan nog krävas om man kör Win. 7. :)
|
vad har hänt om jag har gjort det tvärt om?
|
körde som administratör och det hjälpte tack alla för hjälpen kvällen e räddad med malmö helsingör med x31k:tumme_upp:
|
Va bra! :) Bra att Bombardier svarade. Jag har inte win7 utan har XP i superdator.
|
Citat:
Citat:
|
Jag har liknande problem.
Hur hittar man administratörsläget? /OM |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56. |