![]() |
Vbsr3
Hej!:mad:
Installerade denna rutt. Sedan kunde jag inte starta simulatorn. Funderar på vad jag har gjort för fel för jag gjorde exakt vad som stod i installationstexten. Rutten kräver också New Roads och X-tracks så dom blev också installerade. Det enda jag kan tänka mig är att X-tracks filen har rört till det på något vis för hela spelet, för det kom upp någon varningstext innan installationen som jag aldrig läste. Vad tror ni jag har gjort för fel? Hur som helst så har jag avinstallerat simulatorn och tänker börja om från början. |
Tänk på att installera Xtracks EFTER newroads, det är viktigt!
|
Det var just det jag gjorde!!!
C |
Installerade du MSTS-Bin efter MSTS-update?
|
Jag har också haft erfarenheter av att MSTS kan krascha om man har aktiviteter som behöver tåg som inte är installerade. Notera att det finns en mapp innuti VBSR-3 mappen som innehåller tåg. Det är också viktigt att du kopierar mappen GLOBAL som följer med VBSR och lägger in den i MSTS huvudmapp.:)
|
#4 Eh, MSTS-bin:confused:? Nej, det har jag inte, men däremot updaten. Var får man tag i bin-filen?
|
MSTS Bin är en fristående uppdatering som krävs av vissa tåg & rutter och som starkt rekomenderas! Ladda ner senaste Working release 1.8, annars går vissa (svenska?) tåg inte att köra.:)
Länk: http://mstsbin.uktrainsim.com/ |
#7 OK! Har hämtat hem den. Och den kan installeras efter updaten??? (angående Tottes fråga)
Tack för hjälpen! Christian |
Citat:
|
Tack, Totte!
Mvh Christian - 66:D |
Hej igen!
Nu har jag installerat om simulatorn, lagt in MSTS -update och -binfilen, + New Roads och X-tracks i nämnd ordning. Såg till att allt fungerade felfritt. Lade sedan in Vbsr3 i routekatalogen och testade. Bara svart ruta, dvs 0 funktion. Tog bort rutten igen och simulatorn gick i gång felfritt. Kan man då anta att det är något fel på Vbsr3-filen som jag har hämtat från Banbyggarna? Har installerat rutter förr utan problem! |
Testa att ta bort alla filer ur ruttens aktivitets, services och traffic - mappar. Det kan vara någon aktivitet det är fel på.:)
|
Om det finns en bat-fil med i ruttens mapp måste den köras, och ibland flera gånger. Denna fil kopierar Shaps- och texture-filer från originalrutterna. :)
|
Tja, jag har kört den 2 gånger vid något tillfälle. Är det för lite????
Christian |
En gång ska i normala fall räcka.:) Har du testat som jag sa att ta bort en del filer?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31. |