![]() |
ihop svetsade spår i railworks?
Hej. Jag undrar om det finns ihop svetsade spår i railworks?
|
Tror jag att du får förklara dig vad du menar med ihopsvetsade spår?
/æ |
Citat:
|
Spårskarvar har mig veterligen ingen simulator brytt sig om att modellera.
Spåren i simulatorn påminner mer om svetsade spår än om spår med skarvar. /æ |
Tror att Andreas menar att spårljudet ska vara utan ljud från rällsskarvar. Vad jag vet, så är det också det.;)
|
Citat:
Jag bygger lite av kinnekullebanan från Lidköping till Herrljunga och i mellan Håkantorp och Herrljunga så är det ju inga skarvar i rälsen så det skulle vara kul om man inte hör skarvarna. |
Okej, men spårljudet kan vara olika för olika spår och det kan blandas inom en och samma rutt.
Så du skulle kunna ha ljudet av skenskarvar på vissa spår och ljudet från helsvetsat på andra. När jag tänker på saken så skulle man kunna göra spår som visuellt har skarvarna också men det har jag aldrig sett någon ge sig på. /æ |
Citat:
Jag skulle vilja ha fler möjligheter till att hänga på 3D-modeller, för inte bara använda till skarvjärn, utan även t.ex. vandringsjärn på träslipersspår. Det var vad jag kom fram till när jag byggde lite med spår och blir mer än gärna tillrättavisad om någon har ett recept. Skarvjärn vore trevligt att ha på spåren... :) |
Sant att det kanske inte är helt enkelt att få till det.
Har aldrig ens funderat på att bygga spår också, räcker med de projekt som redan är igång. Kan inte påstå att jag saknar denna detalj sådär jättemycket, finns annat viktigare att lägga energin på. /æ |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57. |