![]() |
Problem med min egen objekt
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Jag har byggt en sak på gmax. När jag lägger in filerna på content manager och commitar så kommer det här problemet. Vet nån vad det är för fel?
|
chansar på åäö i texturens filnamn?
|
Det fanns inget ÅÄÖ. När jag är inne i spelet och ska lägga ut den går det inte:vetej::vetej:
|
hm..
inte så bra på felmeddelandena som den spottar ut, tycker de mest är skumma... men namnet på texture.txt filen och namnet på din bildfil hör ihop? |
Storlek på texture?
|
En bild på filen där alla mesher och texturer ligger i detta objekt tror jag skulle hjälpa.
Något fel med texturen, skulle gissa på att du glömt texture.txt-filen eller att det är något fel med någon inställning i meshen eller i texturen. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Här har ni en bild.
|
Då så, inga konstigheter alls, Trainz letar efter en textur vid namn koppartrans.convert-tex, och det kan inte jag se någon som heter.
|
Tycker också att filstorleken på texturen ser konstig ut.
Säger som Bengan, vilken storlek har du på den (bilden)? |
Jag har storlek 512,512
|
Citat:
En tga-fil i storleken 512X512 måste vara antingen 768kb (24bit) eller 1MB (32bit) för att Trainz ska kunna läsa in den. |
hur mycket ska jag ändra på storleken?
|
Citat:
Vilket bildprogram använder du? |
Jag använder Gimp. Hur ändrar man inställningar?
|
re
som korvtiger säger
"Trainz letar efter en textur vid namn koppartrans.convert-tex, och det kan inte jag se någon som heter." en mindre men trolig orsak är beroende på vilken version av trainz du använder? i 2009 & 2010 måste texturerna ha rätt namn vid konverteringen från Gmax tex. namn.M.onetex för en textur utan bump eller shine namn.M.Tbumptex om du har en bumpkanal till texturen och så vidare om du missat detta så brukar det du skapat ge utropstecken i survier |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:01. |