Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Route Geometry Extractor (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25728)

desse56 2010-02-04 17:11

Route Geometry Extractor

Hejsan! Skulle någon kunna göra en "quad-tree" till mej? Mitt RGE klabbar. Ja skriver in allt som behövs, enligt hjälpguiden, i den där new route-rutan. Sen, när mappen är gjord, så går ja in på select route och väljer min rutt. Trycker på "New quad tree". Men när jag sen ska välja de rutorna som ska användas så gör ja en sån där rektangel och högerklickar på den. Då ska man ju trycka på "add all selection-tiles". Men den är grå så den går inte att trycka på....

I alla fall....om någon vill göra detta så behöver jag en yta på ungefär halva skåne ( västra halvan )

Bombardier Train 2010-02-04 18:32

Om du gör exakt som guiden beskriver ska det inte bli något problem. Försök igen! :)

desse56 2010-02-05 12:18

:mad::mad::mad:
Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 203201)
Om du gör exakt som guiden beskriver ska det inte bli något problem. Försök igen! :)

Har testat 9 gånger nu....men den är fortfarande grå...den där jävla "add all selection tiles"....ja följer guiden EXAKT. Läser varenda ord men fortfarande så e den grå...:mad::mad::mad:

Totte 2010-02-05 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 203197)
Hejsan! Skulle någon kunna göra en "quad-tree" till mej? Mitt RGE klabbar. Ja skriver in allt som behövs, enligt hjälpguiden, i den där new route-rutan. Sen, när mappen är gjord, så går ja in på select route och väljer min rutt. Trycker på "New quad tree". Men när jag sen ska välja de rutorna som ska användas så gör ja en sån där rektangel och högerklickar på den. Då ska man ju trycka på "add all selection-tiles". Men den är grå så den går inte att trycka på....

I alla fall....om någon vill göra detta så behöver jag en yta på ungefär halva skåne ( västra halvan )

Hej!
Nämn vilken rutt du vill ha, så försöker jag. Vad ska rutten heta? Vad heter startstation och slutstation? Med eller utan luftledning?

desse56 2010-02-05 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 203258)
Hej!
Nämn vilken rutt du vill ha, så försöker jag. Vad ska rutten heta? Vad heter startstation och slutstation? Med eller utan luftledning?

Med el-ledning. Ja ska försöka mej på västkustbanan, så ta hela västra skånes yta.
Startstation: Malmö
Slutstation: Ängelholm

Rutten kan du döpa Västkustbanan i både directory-name och name.

desse56 2010-02-11 16:04

Hello? Gjort nåt än? :rolleyes:

Totte 2010-02-11 18:36

Hej!
Marken är klar men inte "flags", har inte lyckats få flags på plats. Vill du ändå ha den utan flags?

desse56 2010-02-11 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 203862)
Hej!
Marken är klar men inte "flags", har inte lyckats få flags på plats. Vill du ändå ha den utan flags?

Lite ny på området...va e flags?

Totte 2010-02-11 18:48

Flags hjälper dig att leda vart spåren skall placera.
Startpunkten är i Malmö C och slutar vid Ängelholm.

Totte 2010-02-11 19:33

Hej!
Det där med Marker (flags) har jag läst hur man ska göra enligt länken. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ghlight=flagga
Jag får ändå inte någon flagga alls, så jag begriper inte alls. Jag har även inte lyckats i min egen rutt. Jag lyckades ändå lägga spår utan flags.

desse56 2010-02-12 10:00

Men när man bygger en rutt så kommer väl ingenting i verkligheten med ändå?
Typ hav eller kullar? För i så fall så räcker det med att "ytan" som man skapar i RE är tillräckligt stor. Gå inte efter RGE´s karta över västkustbanan, den stämmer inte....

Totte 2010-02-12 11:21

Okej!
Skicka din e-mail adress till mig via PM. Rutten är 8.1Mb stor och startpunkten ligger i Malmö C och det finns ett dubbelspår ditplacerad där. Samma spårtextur som min Thn_2.
Edit:
Jag hade din E-mailadress kvar, så jag skickade rutten dit.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:01.