Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Långa fordon i trafiken (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24889)

bear 2009-10-29 17:43

Långa fordon i trafiken
 
Nu är det här väll inte strikt en 3d fråga men jag funderar på hur det fungerar med långa landsvägsfordon i trafiken i trainz. Kommer det att fungera runt gathörn och liknande? Jag funderar på om jag skulle försöka göra en trafikvariant av mina fordon. bil och släp i en modell och upphissade 0.25 men lägger energin på annat om det ändå kommer att skita sig i vägkorsningarna.

X2an 2009-10-29 18:42

Det går hur lätt som hälst att fixa de bilar man vill ha i trafiken. Man tar en region, går in i configen och skriver in den/det bilens kuidnummer i "kuid table. instalera! Färdigt! OBS. om du gör detta så hitta på ett annat kuidnummer så att du behåller den gamla.

ekankal 2009-10-29 19:40

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 195379)
Det går hur lätt som hälst att fixa de bilar man vill ha i trafiken. Man tar en region, går in i configen och skriver in den/det bilens kuidnummer i "kuid table. instalera! Färdigt! OBS. om du gör detta så hitta på ett annat kuidnummer så att du behåller den gamla.

Nu var det väl inte det som frågan gällde.

Långa fordon, även "vanliga" lastbilar och bussar, har tyvärr den tråkiga egenskapen att dom gärna "kör över" framförvarande fordon lite då och då.
Ser fördj*vligt ut allra helst vid en järnvägsövergång med bommarna nere t.ex.
En lastbil med släp klarar inte heller av en vägkorsning vidare snyggt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009