Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Steam Client software ? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23834)

Hawk 2009-06-17 08:05

Steam Client software ?

Hej
hade tänkt köpa nya versionen av RS.
Men va är detta
RAILWORKS PROMOTION INSTRUCTIONSJun 12

In order to purchase RailWorks at the discounted price*, you must first download and install the Steam Client software from here:
http://store.steampowered.com/about

Måste man vara medlem i Steam?
Har ett konto sedan 1 year 36 weeks redan, heter Hawk där.

:rolleyes:

Fredrik 2009-06-17 08:08

Ja, du måste ha steam om du vill köpa den nedladdningsbara versionen. Alternativ 2 är att skicka in DVD-skivan eller manualen för Railsimulator och få rabatt på boxen som släpps i juli.

Marcus Gustavsson 2009-06-17 10:34

Hur som helst måste du ändå i slutändan bli registrera dig på steam så jag kan endast rekommendera dig att göra det nu, ett väldigt smidigt program som sköter uppdateringar av programvara helt själv och som ger dig tips på nyheter som kan tänkas vara intressanta, jag använder det till flertalet spel och jag har aldrig upplevt krångel med det,

sealpower 2009-06-17 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 186539)
jag använder det till flertalet spel och jag har aldrig upplevt krångel med det,

Inte jag heller iaf inte de senaste åren.. 2004-2005 var det dock en period då saker inte alls var särskilt stabila:D

Hawk 2009-06-17 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 186534)
Ja, du måste ha steam om du vill köpa den nedladdningsbara versionen. Alternativ 2 är att skicka in DVD-skivan eller manualen för Railsimulator och få rabatt på boxen som släpps i juli.

Mitt serielnummer står på bruksanvisningen, kan man faxa eller skicka en bild?

Problemet va att mitt Nick va upptaget på Steam och jag vill gärna ha samma som på RS (Hawk)

Nån lösning?

Fredrik 2009-06-17 11:03

Följ instruktionerna här om du vill ha boxen

Trade-up Promotion
For those of you who like your games in a box, we can offer you an amazing trade-up price of £19.99+P&P
To claim this great offer, all you need to do is return (via Freepost) Rail Simulators original manual cover OR original DVD together with this form. Download in .pdf format or .doc format.
Please note retail box product is launched on Friday 3 July 2009 and no shipments will be made prior to this date. This promotion will be delivered by our partner Contact Sales Ltd.
RailSimulator.com reserves the right to stop, change or rescind promotional offers at any time. Promotions and promotional codes are limited to one per customer and are non-transferable.

Taget från http://www.railsimulator.com/en/node/6434 Alltså ska du skicka in manualen (ingen kopia eller fax) eller DVD-skivan.

Att Hawk är upptaget hos Steam är inget att göra något åt. Du får helt ekelt välja ett annat användarnamn.

KMW 2009-06-17 13:27

Kopia eller fax så skulle man ju kunna göra det hur många gånger som helst.
Dessutom var det väl inte hela manualen som behövde skickas utan bara en sida.
Men steam fungerar bra det också om man inte vill tåla sig till i mitten av juli.

/Anders

Bengt74 2009-06-17 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 186543)
Problemet va att mitt Nick va upptaget på Steam och jag vill gärna ha samma som på RS (Hawk)

Nån lösning?

Du skriver längre upp att de redan är medlem på steam, då är det ju du som äger Hawk sedan tidigare och behöver därför inte regga dig igen, bara slå in lösenordet du har eller om du inte kommer ihåg det be om en påminnelse (via mail), jag hade nämligen samma problem att min användarnamn var upptagen, bad om en lösenordspåminnelse och fick det till den mail som var reggad på användarnamnet, och det visade sig vara min egen mail :)

Slog in användarnamn + lösenord köpte spelet och startade nerladdningen.

Hoppas att du har samma tur :)

Hälsar
Bengt

Micke.L 2009-06-17 17:24

Eller så kopierar du sista sidan av manualen, och skickar orginalet till dom.

sealpower 2009-06-18 00:17

Du kommer liks att behöva steam för att kunna spela den boxad versionen så du får dras med fel användarnamn i allafall... lika bra att registrera och köpa nu och tanke, då behöver du inte bry dig om allt jox med att skicka in manualbaksidan.

Hawk 2009-06-18 22:47

3 bifogad(e) fil(er)
nu begriper ja inte nått
Jag vill ha den boxade versionen, men när den släpps, så blir det ju till fullt pris!

RailWorks

Promotional Key, är inte samma som på min manual?
Hur ska man göra?

Totte 2009-06-18 22:54

De kostar 19.90 Pund, 22.50 Euro 30.00 Dollar enl. E-post från RailWorks Promotion

Fredrik 2009-06-18 23:00

Postar samma info som jag tidigare postat

Trade-up Promotion

For those of you who like your games in a box, we can offer you an amazing trade-up price of £19.99+P&P

To claim this great offer, all you need to do is return (via Freepost) Rail Simulators original manual cover OR original DVD together with this form. Download in .pdf format or .doc format. You MUST fill out the form!

Please note retail box product is launched on Friday 3 July 2009

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:54.