![]() |
Mitt banbygge med tillhörande bangård
5 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det alltså ut så håll till godo
1: In och utfartsspåren har blivit ett gemensamt dubbelspår och början på den "lilla växlingsyarden" 2: Infart och utfart norr 3: In och utfartsspår norr bredvid den "lilla växlingsbangården"i norr 4: In och utfart i norr uppe vid linjen (in är till höger och ut är till vänster) 5: Huvudlinjen går från att vara dubbelspår till att vara två separata dubbelspår för norr och södergående trafik för att underlätta för andra tåg när gods skall ut på linjen eller in på bangården Kom gärna med kommentarer. det är bara kul. Mvh / D |
Ser bra ut, men ska det verkligen vara två olika spårtyper? :) Ta och ändra dem tycker jag.
|
Nej! Det är snyggt när det är olika spår! Kolla själva när ni åker tåg. På olika spår ser det ibland olika ut och på stickspår bispår mm är det oftast någon annan spårtyp/standard. Tycker det ser mycket bra ut! Ser fram emot när det kommer lite städer och storslagna scenerier! ;)
|
Snyggt.
Det inte alls ovanligt med olika spårtyper på t.ex en bangård där spår för genomgående trafik kan ha betongslipers och annan ballast medan resten av bangården kan ha gammla träslipers och vissa mindre använda spår kan vara halvt igenväxta med div grönsaker. Och sen är det väl du själv som bestämmer vilka spår du vill använda. |
Väldigt snyggt!:)
Att jag aldrig har använt flera spårvarianter förr... Det blir ju mer verklighetstroget så.:tumupp: |
Mycket snyggt. :)
Vad heter det spåret som är grönt under?? :) |
Tackar för alla komplimanger ni gett mig, det upskattas verkligen.
Andreas: Vilket spår är det du menar, antar att det är banvallen jag använder som du syftar på? |
Citat:
Mvh / d |
2 bifogad(e) fil(er)
1: Vy över in och utfart norr med nylagt spår och smidigare överväxling till dubbelspår.
2: Vy över utfart norr och trippelspåret innan infarten i norr av bangården. |
Lite mer bilder från det pågående bygget
8 bifogad(e) fil(er)
Har börjat att dra luftledningar lite smått och byggt en liten tunnel, men var den tunneln ska gå har jag ingen aning om just nu. :)
|
Snyggt!!
Det är väl TRS 2009, har 2006 och kör detta på den stationära och 2004 på min bärbara.
Har dock uppfattningen att 2004 fortfarande är bäst! |
Det är snyggt:tumupp:
|
Smiter in mellan byggpauserna o säger att det där ser Verkligen Jättesnyggt ut! :):tumme_upp:
|
Tackar för alla trevliga kommentarer
2 bifogad(e) fil(er)
Håller på och testar och trixar med kontaktledningar, vilket jag sj tycker är ett fasligt pill med. Har dock fastnat på bangården just nu och har fått helt stopp i maskineriet, kommer inte riktigt på hur den skall se ut.
Slänger med några bilder på en nattkörning med ett japanskt diesellok. notera grusdammet som följer med upp från rälsen av fartvinden. |
Så här kan man också bygga ut plattformen på ett lager
2 bifogad(e) fil(er)
En fråga, om man byter från dom breda 10.1 på stw plattformspaket och sen ändrar till storlek 5.6 som jag här har gjort på dessa bilder. varför hoppar dom tillbaka till 10.1 när man sparat eller stänger av och öppnar banan igen?
Är det jag som kanske använder fel spacer eller något? tacksam för svar Mvh/D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01. |