Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Earth Hour - Ska ni delta? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22993)

Micke.L 2009-03-28 13:33

Earth Hour - Ska ni delta?

Ska ni delta i Earth Hour klockan 20.30 ikväll?

Hos oss släcks hela huset ner :) (även datorer, tv m.m)

Bombardier Train 2009-03-28 13:42

Vad innebär "Earth Hour"? :) :visslar:

Slash2 2009-03-28 13:43

Jag själv kommer inte delta aktivt, men jag funderar på att åka in till stan och fotografera DN-skrapan som släcks ner.

Micke.L 2009-03-28 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 178786)
Vad innebär "Earth Hour"? :) :visslar:

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.914823

Man kommer bland annat släcka ner Hong Kong och Las Vegas.

Fredrik 2009-03-28 13:49

Själv ska jag tända alla lampor i lägenheten, alla 4 datorerna ska vara på och tv, video, och digitalbox på. Musik på stereon ska spelas samt ladda eltandborsten och de två kamerorna. Samtidigt som jag ska micra lite popcorn i micron samt baka bröd i ugnen och koka ägg på spisen. :oskyldig:

;)

bönan 2009-03-28 13:52

Jag ska delta. En timme är väl inte så mycket. Man får väl stänga av tv & dator och som omväxling läsa en bok. Om man nu får ha läslamplan på...;)

Micke.L 2009-03-28 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 178791)
Jag ska delta. En timme är väl inte så mycket. Man får väl stänga av tv & dator och som omväxling läsa en bok. Om man nu får ha läslamplan på...;)

Testa med levande ljus ;) Nej men jag bestämde just med mamma och pappa att vi ska spela lite dam med levande ljus runt matbordet :oskyldig:

Dennis 2009-03-28 14:01

Själv skulle jag faktiskt vilja delta, men efter som det är VM-kval så får TV:n och allt som leder till TV:n stå på. Men resten släcks tror jag.:)

Dson 2009-03-28 14:14

Dator, TV, Stereo... Allt släcks ner :) Om det slutar snöa och mojnar lite tar jag cykeln in till byn och fotograferar när Åre by slocknar. Annars sitter jag hemma och försöker koppla av en timme. Varför inte få tummen ur röven och städa lite och sortera tvätt?
Musik har löst sig genom livemusik i vardagsrummet, min kära far som är pianist tar tillfället i akt att spela ännu mer!:p

Dveomer 2009-03-28 15:25

Jag har inga planer på att delta, då en timme på ett år, är som en fis i Mississippi.

Då är det bättre att vara "el-smart" varje dag, året om. Det ger resultat.

/Dveomer

Dson 2009-03-28 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Dveomer (Inlägg 178801)
Jag har inga planer på att delta, då en timme på ett år, är som en fis i Mississippi.

Då är det bättre att vara "el-smart" varje dag, året om. Det ger resultat.

/Dveomer

Earth Hour är inte tänkt att minska energiförbrukningen eller att vara miljövänligt på ett sånt sätt att det spar massa energi.
Men det är ett sätt att visa för politiker världen över att man bryr sig om miljön och vill att dom ska ta med sig det och jobba hårdare, på bl.a. mötet i Köpenhamn.

Janne 2009-03-28 15:34

Det finns tillräckligt många forskare som påstår att människan inte är problemet till förändringarna i klimatet på jorden för att man som enskild individ borde ta del av vad båda lägren har att säga. Eller är det så att vi i alla avseenden litar på våra politiker och vad de har på sin (dolda) agenda?

Nej, jag tänker (naturligtvis) inte släcka några lampor vid tidpunkten för EH.

Dveomer 2009-03-28 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 178802)
Men det är ett sätt att visa för politiker världen över att man bryr sig om miljön och vill att dom ska ta med sig det och jobba hårdare, på bl.a. mötet i Köpenhamn.

Hur ska politikerna kunna se något om allt är mörkt??:rolleyes:

/Dveomer

Janne 2009-03-28 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Dveomer (Inlägg 178805)
Hur ska politikerna kunna se något om allt är mörkt??:rolleyes:

/Dveomer

Dom är vana att famla omkring i mörkret. :Yeah:

Jonatan 2009-03-28 16:04

Det är i stort sett bara datorn och lampan brevid som jag har på hemma, resten är avstängt och släckt. Så man kan säga att jag firar lite halft som halft. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10.